سرمایه بانک ملی به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت

عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران اعلام کرد:

جمال دامغانیان عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران اعلام کرد: با موافقت مجمع عمومی فوق‌العاده بانک ملی ایران و تأیید حسابرس و تلاش شبانه‌روزی همکاران، امروز افتخاری نصیب بانک ملی ایران گردید. از این‌ رو سرمایه این بانک از مبلغ 22 هزار و 400 میلیارد ریال به مبلغ 600ر065ر99 میلیون ریال افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک وی در جلسه بررسی و تقدیر از عملکرد سال 91 بخش مالی بانک ملی ایران افزود: برای انجام این کار بعد از طی مراحل گوناگون و سنگین و با تلاش شبانه‌روزی همکاران، ظرف 3 ماه که در تاریخ سیستم بانکی بی‌‌سابقه است، 75 هزار میلیارد ریال به سرمایه بانک اضافه گردید و این مهم امروز با ثبت در روزنامه رسمی قطعیت یافت که این جزو افتخارات بانک ملی ایران محسوب می‌شود.

 آقای دامغانیان با تشریح انواع ریسک‌ها در سیستم بانکی اعم از ریسک‌های قابل شناسایی و غیر قابل شناسایی ادامه داد: افزایش سرمایه بانک ملی ایران، ریسک‌های غیر قابل پیش‌بینی بانک را پوشش می‌دهد. همچنین بانک ملی ایران با در نظر گرفتن 36 هزار میلیارد ریال ذخیره برای مطالبات مشکوک‌الوصول، پوشش ریسک‌های قابل شناسایی را نیز مد نظر دارد.

 وی تسویه کامل بدهی بانک ملی ایران به بانک مرکزی را از دیگر موفقیت‌های کسب شده توسط این بانک در سال 91 دانست و در ادامه به تشریح پرداخت تسهیلات توسط این بانک به بخش‌های تولیدی و اقتصادی کشور بویژه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی پرداخت.

وی با تشریح خدمات مختلف بانک ملی ایران در کشور ابراز داشت: نگاه بانک ملی ایران صرف درآمدزایی نیست. بر این اساس بانک ملی ایران بسیاری از خدمات دولتی را بدون در نظر گرفتن سود و درآمد انجام می‌دهد که در صورت محاسبه درآمدهای دریافت شده از این امر، سود بانک نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد.

 دامغانیان افزود: با عنایت به حجم گسترده خدمات بانک ملی ایران و همراهی زیاد این بانک در اجرای سیاست‌های دولت محترم نظیر پرداخت انواع تسهیلات به طرح‌های معرفی شده، فروش اوراق مشارکت، فروش سکه، پولرسانی به بانک‌های استانی، دریافت حجم زیادی از قبوض خدماتی، فروش سفته، تمبر و بارنامه و … مناسب است این بانک از بودجه عمومی کشور استفاده کند و در صورتی که امکان اعطای ردیف بودجه وجود ندارد، بانک مرکزی و دستگاه‌های دولتی باید از دیدگاه هزینه، فایده قیمت تمام شده خدمات انجام شده توسط بانک ملی ایران را مدنظر قرار دهند.

 وی با بررسی عملکرد بخش مالی بانک ملی ایران در سال 91 و تقدیر از همکاران مربوطه گفت: در بخش مالی کارهای زیربنایی و اساسی انجام شده که زمینه‌ساز اصلاح ساختارها و نسبت‌های مالی و در نتیجه ارائه عملکرد مطلوب توسط بانک ملی ایران شده است.

 وی با اشاره به تصویب موفقیت‌آمیز صورت‌های مالی سال 90 بانک اظهار داشت: همکاران بخش مالی برای کسب این موفقیت تلاش شبانه‌روزی داشتند که در نتیجه باعث شد مجمع بانک بسیار پربار و عالی برگزار شود و ضمن شفاف‌سازی حساب‌های بانک، توانمندی بانک ملی ایران در عرصه رقابت ارتقا یابد که این جزو افتخارات بانک محسوب می‌شود. از عمده عملکرد بانک در سال 91، افزایش جذب سپرده‌های مردمی با رتبه اول می‌باشد که نشانگر افزایش اعتماد بیش از حد سپرده‌گذاران به بانک ملی ایران می‌باشد که از افتخارات این بانک محسوب می‌شود.

عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران تعیین تکلیف بودجه‌های بانک سنوات 89، 90 و 91 و دریافت تأییدیه حسابرس در خصوص مطالبات بانک از دولت را جزو دیگر موفقیت‌های کسب شده در سال جاری دانست. وی در ادامه با اشاره به خدمات مختلف بانک ملی ایران به موضوع پولرسانی به بانک‌های استانی توسط این بانک اشاره کرد و گفت: همکاران بانک ملی ایران با تلاش شبانه‌روزی و با تقبل خطرات مختلف حمل و نقل و جا به جایی پول، تمامی تلاش خود را مصروف داشتند که سه ماهه آخر سال، بانک‌های مختلف مشکل کمبود اسکناس نداشته باشند. آقای دامغانیان افزود: بانک ملی ایران با تحمل هزینه سنگین بالغ بر 250 میلیارد تومان به صورت سالانه برای امور بیمه، نگهداری و حمل و نقل پول و … ، نسبت به انجام دقیق مسئولیت پولرسانی به بانک‌های دولتی و خصوصی کل کشور اقدام می‌نماید.

وی فروش املاک مازاد و تملیکی را جزو سیاست‌های بانک ملی ایران عنوان کرد و گفت: انجام صحیح این امر موجب افزایش سرمایه نقدی بانک می‌گردد.  دامغانیان نقل و انتقال وجوه سازمان‌های اجرایی به حساب خزانه را جزو مسئولیت‌های مهم بانک ملی ایران دانست و گفت: این مسئولیت فقط توسط بانک ملی ایران انجام می‌شود و جزو افتخارات این بانک است.

وی بستن سیستمی حساب‌های بانک در پایان سال را از دیگر موفقیت‌های بانک ملی ایران عنوان کرد و بیان داشت: خوشبختانه با اجرای این امر، همکاران شعب بدون استرس و نگرانی و لزوم ماندن تا ساعات پایانی امروز و فردا در شعب، می‌توانند با آرامش خاطر پس از انجام کارهای روزانه شعب خود را ترک کنند. این مقام مسئول در ادامه با اشاره به شعب کشیک این بانک در ایام نوروز، بر آمادگی کامل بانک ملی ایران در ارائه خدمات به مردم در تعطیلات پیش رو تأکید کرد.

در ادامه این جلسه، آقای دامغانیان خواستار ارتقای بهره‌وری بانک و کارکنان در سال 92 شد و گفت: کاهش زمان انجام کار، کاهش هزینه‌های غیر ضروری در راستای ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت بیشتر مشتریان باید در سال آینده مد نظر تمامی همکاران قرار گیرد.

وی با اشاره به تلاش‌های مستمر انجام‌ شده طی سال جاری در بانک ملی ایران جهت کاهش مطالبات غیر جاری تأکید کرد: بدون شک نتایج این تلاش‌ها در سال آتی در کارنامه عملکرد بانک نمود خواهد یافت.

 در بخش دیگری از این جلسه، آقای دامغانیان از تلاش‌‌های همکاران ادارات کل حسابداری مدیریت و آمار، خزانه، گزینش، پایاپای اسناد بانکی، بانک کارگشایی و تمامی کارکنان بانک ملی ایران تقدیر کرد. وی گفت: در زمینه فعالیت‌های اداره کل پایاپای اسناد بانکی با اجرای طرح حذف حرکت لاشه فیزیکی چک، انقلابی صورت گرفته است و ان‌شاء‌ا… در آینده نزدیک با تسری این طرح به تمام استان‌های کشور، زمینه تسهیل امور بانکی مشتریان بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی به اقدامات صورت گرفته در بانک کارگشایی طی سال جاری اشاره کرد و گفت: بانک کارگشایی یک مزیت برای بانک ملی ایران است که باید به نحو احسن از آن استفاده شود و خوشبختانه در فرصت کوتاهی، منابع قرض‌الحسنه این بانک رشد 200 درصدی داشته است و برنامه‌هایی در جهت بهبود ساختار بانک کارگشایی در دست اقدام می‌باشد.

دامغانیان در پایان با تبریک سال نو به مشتریان این بانک، از اعتماد بالای آنها به بانک ملی ایران تقدیر کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  3