انتقاد مدیرعامل بانک توسعه صادرات از عملکرد سیستم‌های نظارتی

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه منابع در اختیار بانک توسعه صادرات کافی نیست گفت: بانک توسعه صادرات به عنوان بانکی توسعه‌ای و کاملا دولتی نباید با بانک‌های تجاری یکسان در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بهمن وکیلی در گفت‌و‌گو با ایسنا با انتقاد از عملکرد سیستم‌های نظارتی بر بانک‌ها گفت: بانک‌ها به دلیل شرایط ویژه پیش آمده برای کشور نمی‌توانند تمام ضوابط بانکی را رعایت کنند.

وی با بیان این‌که بانک‌ها در شرایط کنونی دیگر نمی‌توانند به روش‌های کلاسیک گذشته عمل کنند افزود: حتی اگر پنج درصد از تحریم‌های کنونی علیه ترکیه و عربستان اعمال می‌شد آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ورشکسته می‌شدند.

وی با تاکید بر اینکه سیستم‌های نظارتی باید شرایط تحریم را در نظر بگیرند گفت:نمی‌توانیم تمامی ضوابط بانکی که در شرایط عادی رعایت می کردیم حالا هم رعایت کنیم.

وکیلی با بیان اینکه بانک توسعه صادرات بانک تخصصی است که باید منافعش را برای صادرات اختصاص دهد گفت: براساس آخرین آمار و ارقامی که خود سازمان توسعه تجارت تهیه کرده ما بیش از 80 درصد منابع بانکی‌مان را به این سمت اختصاص دادیم که البته 20 درصد هم در نهایت به صادرات منجر می‌شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تاکید کرد: منابعی که بانک مرکزی به صورت خطوط اعتباری در اختیارمان قرار می دهد مثل مابقی بانک‌ها است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  3  =