جایگزین ایمیل های اداری چیستند

تحقیقات نشان می دهد کارمندان بیش از یک سوم از وقت کاری شان را صرف ایمیل های کاری می کنند.(در اینجا بحث روی ایمیل های اداری است نه شخصی)

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از خبرآنلاین  بر این اساس موسسه ای فرانسوی Atos نشان می دهد ارتباطات داخلی اداری تا سال 2014 بر اساس پلتفورم های شبکه های اجتماعی تغییر شکل می دهند.

شاید سالها قبل سوئیچ کردن از 1000 ایمیل در روز به صفر ایمیل رویایی به نظر می رسید اما امروزه با استفاده از پلتفورم شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک می توان امید داشت کارمندان بدون اتلاف وقت و ارسال ایمیل از طریق محیط های جدید تعاملی کارهای اداری را پیش ببرند.

رابرت شاو مدیر پروژه کمپانی فرانسوی Atos  (بعنوان ارائه کننده سرویس ها و خدمات اینترنتی در 42 کشور جهان با 74 هزار نیرو و در آمد سالانه 6.6 میلیارد دلار ) می گوید در اقدامی بزرگ قصد دارند تا سال 2014 از ارتباطات ایمیلی سنتی دست کشیده و محیط فیس بوک را جایگزین دریافت و ارسال انواع ارتباطات بین نیروهای درون سازمانی خود کنند. وی می گوید سیستمی بنام Bluekiwi‌ دارند که فقط روی این سیستم 20 هزار نیرو با هم ارتباطات درون اداری خود را انجام می دهند.

به گفته وی از زمانی که نیروها از سیستم تعاملی جدید استفاده می کنند، ایمیل ها کنار گذاشته شده است. بر همین اساس است که کمپانی Atos معتقد است با استفاده از محیط تعاملی جدید می توان تا 20 درصد بهرهوری سازمانی را بالا برد.

موسسه مشاور مک کینزی در امریکا نشان داده کارمندان بیش از 28 درصد از زمان کاری خود را در طول روز صرف نوشتن و مرتب کردن ایمیل های اداری خود می کنند.

Atos  تنها کمپانی نیست که استراتژی ارتباطاتی خود را تغییر می دهد. کمپانی هایی مانند Lanvin، Deloitte‌ و اینتل نیز برنامه های مشابهی تحت عنوان email-free days دارند.

لوئیس سوارز مسوول پیاده سازی کسب و کار 2 در آی بی ام از افرادی است که خود را از مواجه با سیلی از پیام های الکترونیکی دور نگه داشته است. وی شکایت کرد از اینکه باید وقت و هزینه زیادی را صرف کرد تا مردم از ایمیل های خود جدا شوند. به گفته وی در پروژه سوئیچ کردن کاربر از ایمیل معمولی به سوی پروژه های نوین کار دشوار به نظر می رسد.

دیتر کمپف رئیس BITKOM‌ نیز تا حدودی مواضع مشابه دارد ولی می گوید ارتباطات مردمی از طریق شبکه های اجتماعی پیشرفت خوبی داشته است.
با استفاده از پلتفورم هایی مانند فیس بوک و توئیتر کارمندان می توانند دست از ایمیل سنتی کشیده و دست به انتقال اسناد بزنند.(البته نه خود فیس بوک بلکه پلتفروهایی مشابه مد نظر است)

در واقع تغییر رفتار کارمندان از استفاده ار پلنفورم های جدید به جای ارسال و دریافت ایمیل سنتی کاری است که در حالت ایده آل می توان برای ارتباطات داخلی بین کارمندان در نظر گرفت، اما در مورد زنجیره تامین و ارتباطات خارجی چکار می توان کرد؟
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  71  =  78