رییس اتاق تهران: بخشنامه ایفای تعهدات ارزی به عنوان یک کار ملی تسریع یابد

از مجموعه نظام بانکی و تمام تصمیم‌گیران خواهشمندیم روند عملی‌شدن بخشنامه ایفای تعهدات ارزی را به عنوان یک کار ملی تسریع دهند.

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا یحیی آل‌اسحاق – رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران _ با بیان این‌که امیدواریم ذهنیتی که امروز درباره مسائل اقتصادی پیش آمده با سرعت، اقتدار و حفظ آرمان‌ها برطرف شود، اظهار کرد: اقتصاد کشور ما از یک عقبه، بنیان‌ها و بالقوه‌های بزرگی برخوردار است و اگر فضای کشور به گونه‌ای باشد که امکان بالفعل شدن بالقوه‌ها به وجود آید، شاهد جهش اقتصادی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در فضای انتخاباتی شرایط کشور نقطه عطفی است که باید به تغییرات و تحولات در اداره امور کشور منجر شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در ادامه با اشاره به بخشنامه مصوب بانک مرکزی بیان کرد: اگرچه بخشنامه‌ ایفای تعهدات ارزی صادر شد ولی اگر عملی شود می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

به گفته آل‌اسحاق آنچه در حال حاضر حائز اهمیت است عملیاتی‌شدن این بخشنامه است و خواهش ما از مجموعه‌ نظام بانکی، مدیران عامل بانک‌ها و همه کسانی که در فرآیند تصمیم هستند این است که اجرایی شدن بخشنامه را به عنوان یک کار ملی تسریع کنند.

وی افزود: اگر این‌بار نظام بانکی بخواهد جلوی این موضوع بایستد باید پاسخ‌گوی خیلی چیز‌ها باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان این‌که حالا که قرار است ما همه دست‌به‌دست همدیگر دهیم ضرورت آن درک شرایط زمان است، اظهار کرد: اگر قرار است از موضع قدرت مذاکره کنیم لازمه‌ آن این است که در داخل کشور منسجم و محکم باشیم.

آل‌اسحاق گفت: مشکلات باید حل و فصل شود و این موضوع که در شرایط فعلی بخش خصوصی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کرده و با توانایی‌های خود وارد صحنه شود، بسیار حائر اهمیت است.

وی به حضور رییس جمهور در کارگروه حمایت از تولید در وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرده و تصریح کرد: در این کارگروه موارد حمایت از بخش تولید مطرح شد که این موضوع قابل تقدیر است.

رییس اتاق تهران در پایان درباره‌ بودجه اتاق تهران با اشاره به جلسه‌ای که با حضور هیات رییسه و روسای کمیسیون‌های اتاق برگزار شده بود، بیان کرد: در این جلسه اظهار‌نظر در مورد بودجه صورت گرفت. برخی موارد تذکر داده و اصلاحات لازم انجام شد و قرار شد مجموعه اصلاحات توسط دبیرکل اتاق تهران ویراستاری شود، لذا از هیات نمایندگان تقاضای تایید بودجه را دارم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  ⁄  8  =