رتبه چهارم بانک ملت در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران/اعلام جزئیات بانکداری شرکتی،تجاری و اشخاص بانک ملت

رییس هیات مدیره بانک ملت اعلام کرد:این بانک در رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی، رتبه چهارم میان 100شرکت برتر و رتبه اول میان بانک های ایران را کسب کرده است./ بهای تمام شده پول به 18.64 درصد در 6 ماهه اول سال 91 افزایش یافته است./برترین مشتریان حقوقی در گروه بانکداری شرکتی قرار می‌گیرند که این گروه درون بانک، یک بانک مستقل با مدیریّت و تشکیلات جدا را تشکیل می‌دهند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمدرضا ساروخانی در جمع روسای شعب منطقه چهار تهران با بیان این نکته که این موفقیت حاصل تلاش همه مجموعه سازمان است افزود: کارنامه بانک ملت در 15 سال گذشته، حاکی از موفّقیّت های بسیاری بوده است.

وی رفع تحریم مدیرعامل و بانک ملّت را اقدامی به موقع و جسورانه خواند و گفت: بانک ملّت با باور و اعتقادی که به عملکرد درست خود داشت و با استفاده از وکلای خبره توانست در دادگاه لوگزامبورگ از تحریم بانک، مدیرعامل و رییس بانک PIB لندن سربلند خارج شود.

رییس هیأت مدیره بانک ملت، این اتفاقات را افتخاری برای بانک و کارکنان آن خواند و افزود: ویژگی بارز بانک ملت این است که وقتی کارکنان نتایج کار خود را پرحاصل می‌بینند بر شدت فعالیت خود در مسیر کارایی می‌افزایند.

وی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی برای بانک ملت گفت: ارزش منابع انسانی به عنوان دارایی غیرمشهود فراتر از ارزش سرمایه مالی است زیرا نیروی انسانی بانک ملت دارای ویژگی‌های رفتاری، تخصّصی و تجربی بارزی هستند که به سازمان خود عشق، عاطفه و وفاداری دارند.

ساروخانی با اشاره به رویکرد بانک ملت در حرکت به سمت بانکداری جامع گفت: 80 تا 85 درصد از درآمدهای بانک ملّت و بسیاری از بانک‌ها از محل اعطای تسهیلات و 10 تا 15درصد درآمد نیز از محل کارمزدها به دست می آید که این رویکرد در بانک ملّت با اجرای بانکداری جامع تغییر کرده و مانند بانک‌های پیشرفته دنیا، نسبت درآمد بهره‌ای با سایر درآمدها به 50-50 خواهد رسید.

وی با اشاره به این نکته که وصول مطالبات می‌تواند کمک زیادی به چرخه سودآوری بانک کند اضافه کرد: در اواخر سال 90 با تغییر بسته سیاستی بانک مرکزی، هزینه‌های عملیاتی بانک نیز افزایش یافته و رقابت بین بانک‌ها برای جذب منابع با نرخ بالا تشدید شده به همین دلیل بهای تمام شده پول با نرخ 18.19 درصد در پایان سال 90 به 18.64 درصد در 6 ماهه اول سال 91 افزایش یافته است.

ساروخانی با بیان این نکته که بانک ملت از اوایل سال 90 به فکر تغییر مدل کسب و کار افتاد تا تحوّل جدی در روند فعالیت های خود به وجود آورد خاطرنشان کرد: مطالعه عمیق در مورد بانک‌های موفّق دنیا از کارهای اولیه ای بود که در نتیجه آن مشخص شد که سازمان‌ها با تولید محصول جدید نمی‌توانند جهش داشته باشند زیرا این محصولات از سوی دیگر سازمان‌ها قابل تقلید هستند. در عین حال تغییر فرآیند نیز تضمین کننده سودآوری بیشتر نیست، بلکه تغییر ریشه ای مدل کسب و کار که قابل کپی کردن هم نیست مهم ترین راهکار در این زمینه است.

رییس هیات مدیره بانک ملت با اشاره به طبقه‌بندی مشتریان بر اساس رتبه اعتباری آنها گفت: برترین مشتریان حقوقی در گروه بانکداری شرکتی قرار می‌گیرند که این گروه درون بانک، یک بانک مستقل با مدیریّت و تشکیلات جدا را تشکیل می‌دهند. مشتریان تجاری نیز در گروه بانکداری تجاری قرار می‌گیرند.

وی مشتریان حقیقی را در گروه بانکداری خرد طبقه بندی کرد و گفت: این مشتریان نیز به مشتریان برتر، اولویت دار و پایه تقسیم می‌شوند که به ترتیب از اهمیت مالی بیشتری برای بانک، برخوردار هستند.

رییس هیأت مدیره بانک ملت با تأکید بر لزوم تبدیل مشتری برتر در بانک به مشتری وفادار گفت: سازمان‌های بزرگ معتقدند که برای گروهی از مشتریان برتر باید یک مدیر رابط در نظر گرفته شود تا آنها را در هر زمینه‌ای راهنمایی کند.

وی نوع دیگر بانکداری را بانکداری اختصاصی برشمرد که فقط به مشتریان ثروتمند خدمت ارائه می‌دهد و کار آن مدیریّت ثروت و راهنمایی برای سرمایه‌گذاری است که برای مشتریان سبد دارایی درست می‌کند.

ساروخانی کسب سود از طریق کارمزدهای انواع بانکداری که از زنجیرة شرکت‌های بانک انجام می‌شود، را جزء درآمدهای غیربهره ای دانست که در این صورت درآمد بانک از انحصار جذب منابع و توزیع مصارف رهایی می‌یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  40