نرم‌افزارهای پیش‌بینی و گمانه‌زنی به بازار می‌آیند/گام جدید در راستای بانکداری اختصاصی(اشخاص و شرکتی

گام بعدی بانکداری الکترونیک

چه معیارهایی لازم است تا نرم‌افزارهای مدیریت مالی شخصی محبوب‌تر شوند؟ بسیاری از کارشناسان این صنعت معتقدند پیش‌بینی جریان پول نقد و چشم‌اندازی بلندمدت به نحوه خرج کردن به رشد این نرم‌افزارها کمک می‌کنند./نرم‌افزارهای مشتری محور Planwise از هم اکنون راه‌هایی را برای تخمین آینده مالی فرد ارائه می‌کنند و از سوی دیگر Simple برای کاربران خود چشم‌انداز وسیعی از تبادلات مالی‌شان فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تارنمای شاپرک یاکوب یگر تحلیلگر ارشد در موسسه Celent می‌گوید: از لحاظ تاریخی، اغلب راه‌حل‌های PFM روی وقایعی که اتفاق می‌افتند، تمرکز می‌کنند. این روش خیلی کند است. خلاص شدن از روند آنچه که اتفاق افتاده و تمرکز روی روندهای امروز و فردا ابزار جذاب‌تری است.

هرچند چنین ابزارهای پیش‌بینی برای مشتریان کسب و کارهای کوچک ارزشمند است اما یگر آن‌ها را به مشتری مربوط می‌داند. او می‌گوید: این موضوع حتی ممکن است راهکاری اصلی PFM باشد.
ایده اصلی ورای این ابزارها (که هنوز برای بسیاری از مشتریان واضح نیست) فراهم کردن تخمینی سریع و بصری از توازن حساب در مدت معینی از زمان بر اساس گزینه‌هایی روی اطلاعات تقویمی مشتری است مانند صورتحساب‌های آتی.

در این نظریه مشتریان می‌توانند با استفاده از این ابزارها به پاسخ پرسش‌هایی مانند این موارد برسند: آیا می‌توانم 7 سال دیگر خانه بخرم؟ یا اگر این لباس گران‌قیمت را بخرم دیگر نمی‌توانم اجاره‌بهای خانه‌ام را پرداخت کنم؟

شرکت‌ها نیاز مشتری به هزینه کردن برای راهنمایی مدیریتی را احساس کرده‌اند اکنون به دنبال راه‌هایی هستند تا فناوری لازم را در سال‌های آینده ارائه کنند؛ به خصوص میان گروه‌هایی که سیستم بانکداری مناسبی ندارند (20٫1 درصد خانوارهای آمریکایی از این معضل رنج می‌برند). FDIC خانوارهای این‌چنینی را، خانوارهایی می‌داند که یک حساب بانکی دارند از خدمات مالی جایگزین استفاده می‌کنند.

در هر حال این صنعت خطرات خاص خود را دارد؛ قبول مشکلات، خط قرمزهای شرکتی، مشکلات طراحی و نیاز به تمامیت اطلاعات برای بهتر شدن و انجام تبادلات در عرض چند ثانیه؛ اما بازیگران cadre of fintech از جمله بانک‌ها با انجام آزمایشات نرم‌افزاری قصد دارند از موانع بگذرند و به آرامی خدمات جدیدتری را در ماه‌های اخیر کنند.

نرم‌افزارهای مشتری محور Planwise از هم اکنون راه‌هایی را برای تخمین آینده مالی فرد ارائه می‌کنند و از سوی دیگر Simple برای کاربران خود چشم‌انداز وسیعی از تبادلات مالی‌شان فراهم می‌کند. در این میان مؤسسات Banno و Strands میان شرکت‌هایی هستند که در ماه‌های اخیر نیاز توسعه را درک کرده‌اند و بنابراین ابزارهایی برای تخمین و گمانه‌زنی پیش از انجام تبادل مالی را به بانک‌ها ارائه می‌کنند.

پیچیدگی مدل‌سازی میان فروشندگان مختلف (vendor) متفاوت است. Planwise روشی ساده و ماشین‌حساب وار را در پیش گرفته است. در نرم‌افزارهای تبلت و وب سایت آن، پس از آنکه شرکت جریان پول نقد مشتری را به شکل یک نمودار نشان می‌دهد و همراه آن پیش‌بینی‌هایی از هزینه‌ها، بدهی، درآمد و سرمایه مشتری تهیه می‌کند. Banno منابع اطلاعات را از حساب‌های مرتبط با بانک جمع‌آوری می‌کند و داده‌های حاصل از آن را با دیگر منابع داده، مرتبط می‌کند.

جیم برون مؤسس شرکت Finovate Group وبلاگ Netbanker دراین‌باره می‌گوید: چند سالی است که مردم درباره این فناوری‌ها حرف می‌زنند. نرم‌افزارهایی بیشتر مورد توجه و کمک‌حال هستند که هزینه‌ها و سرمایه را در آینده تخمین می‌زنند.

هر بازیکنی در بازار مدل‌های خاص خود را ارائه می‌کند و نام‌های مختلفی برای آن انتخاب می‌کند: «با خیال راحت خرج کنید»، «کمک کن تصمیم بگیرم»، «برنامه‌های آینده» و «حالا چه؟» چند مورد از این برنامه‌ها هستند؛ اما هدف نرم‌افزار یکی است؛ ساده کردن معادلات ذهنی ریاضی ورای هر خرید در هر زمان و مکانی (خریدن یک کاناپه جدید یا نخریدن یک کاناپه جدید).
هرچند این برنامه‌ها در حال گسترش هستند اما بانک‌ها هم سعی دارند چنین برنامه‌هایی را هم ارائه کنند البته با سرعتی کمتر.

موسسه Wells Fargo & Co چهارمین بانک بزرگ در آمریکا از لحاظ دارایی است. این بانک ماه‌هاست که روی ابزار تخمین توازن 30 روزه حساب بانکی و گنجاندن آن میان برنامه‌های بانکداری آنلاین فعالیت می‌کند و قصد دارد در سه ماهه نخست 2013 آن را افتتاح کند. در این میان شعبات KeyBank مستقر در کلیولند و اوهایو نرم‌افزاری را ارائه می‌کنند که شامل گزینه پیش‌بینی توازن حساب بانکی در اواخر 2012 بود. در هر حال این خدمت تا اواسط ژانویه مهیا نشد.

 سخنگوی KeyBank در ایمیلی به BTN می‌نویسد: در فرایند معرفی نرم‌افزار myControl به مشتریان بانکداری آنلاین KeyBank، به بازخوردی ارزشمند دست یافتیم و اکنون در مرحله فراوری این موارد هستیم.

منبع:http://www.americanbanker.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  61  =  67