پذیره نویسی بیمه سرمد، سه شنبه آغاز می شود

رئیس اداره عملیات بازار فرابورس از پذیره نویسی 168 میلیارد ریالی بیمه سرمد از روز سه شنبه 24 بهمن خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بهنام محسنی با اعلام این خبر گفت:  شرکت بیمه سرمد 400 میلیارد ریال سرمایه اولیه دارد که 232 میلیارد ریال معادل 58 درصد آن از طریق موسسین و 42 درصد باقیمانده معادل  168 میلیارد ریال آن بوسیله پذیره نویسی از 24 بهمن به مدت 7 روز تامین می شود.

وی افزود: بیمه سرمد که در زمینه انجام عملیات بیمه ای مستقیم در انواع رشته های بیمه زندگی و غیر زندگی بر اساس پروانه فعالیت از سوی بیمه مرکزی و تحصیل پوشش بیمه های اتکایی فعالیت دارد دارای سه سهامدار حقوقی  است که بانک صادرات ایران و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی هر کدام با داشتن 80 میلیون سهم  مالک 20 درصد سهام و موسسه همیاری غدیر با دارا بودن 72 میلیون سهم  مالک 18 درصد سهام این شرکت هستند.
محسنی اظهار داشت: 168 میلیون سهم شرکت بیمه سرمد به قیمت هر سهم هزار ریال از طریق شبکه کارگزاری های فرابورس پذیره نویسی می شود و متعهد پذیره نویسی شرکت تامین سرمایه امین است که به میزان 20 درصد از کل سهام شرکت را متعهد شده است.

رئیس اداره عملیات بازار فرابورس در ادامه تاکید کرد: حداقل میزان خرید سهام برای اشخاص حقیقی 5 هزار سهم و حداکثر  100 هزار سهم و برای اشخاص حقوقی حداقل 400 هزار و حداکثر 4 میلیون سهم در نظر گرفته شده است و پذیره نویسی بیشتر از حداکثر تعیین شده منوط به تقاضای خریدار و موافقت هیات موسس است.

وی با  اشاره به ممنوع بودن خرید سهام با استفاده از کد خرید گروهی "ددد" گفت: خرید سهام از طریق شبکه کارگزاری فرابورس ایران مستلزم وجود کد سهامداری فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی است و خریدارانی که کد سهامداری ندارند می توانند با مراجعه به یکی از کارگزاری های فرابورس نسبت به درخواست کد سهامداری اقدام کنند.

محسنی در پایان اظهار داشت: کارمزدها و هزینه های پذیره نویسی سهام توسط ناشر و بر اساس ضوابط سازمان بورس پرداخت می شود بنابراین خریداران تنها مبلغ هزار ریال را به ازاء هر سهم در پذیره نویسی پرداخت می کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +    =  15