شرکت‌های بیمه نوسان نرخ ارز را تا ۲۵ درصد پوشش می‌دهند

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: شرکتهای بیمه ایرانی نوسان نرخ ارز را تا 25 درصد پوشش می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس سیدمحمد کریمی در مورد پوشش ریسک نوسان نرخ ارز برای استفاده‌کنندگان از تسهیلات صندوق توسعه ملی گفت: آیین‌نامه پوشش بیمه‌ای نوسان‌های تا 25 درصد کاهش یا افزایش نرخ ارز به شرکتهای بیمه ابلاغ شده و اکنون اجرا می‌شود.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران خاطرنشان کرد: این امکان وجود دارد در صورتی که تجار و بازرگانان مراجعه کنند ، شرکتهای بیمه تا میزان 25 درصد افزایش یا کاهش نرخ ارز را تحت پوشش بیمه قرار دهند، حتی نرخ بیمه را هم تعیین کردیم که به میزان 3 درصد مابه‌التفاوت نرخ ارز، به عنوان تعرفه این ریسک‌ها عمل شود.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران یادآور شد: البته افزایش نرخ ارز برای صادرکنندگان مشکلی ندارد، برای واردکنندگان و تأمین کنندگان مواد اولیه و سرمایه‌گذاران تغییر نرخ ارز مهم است، به هر حال برای صادرکنندگان هم ممکن است، یک موقع نرخ ارز کاهش پیدا کند، این امکان به وجود آمده و ما ابلاغ کردیم و آمادگی پوشش ریسک وجود دارد.

کریمی در مورد استفاده‌کنندگان از صندوق توسعه ملی شامل شرکت خارجی یا ایرانی در پوشش بیمه نوسان نرخ ارز گفت: پوشش ریسک تغییر نرخ ارز برای ما فرقی از نظر مبدا شرکت نمی‌کند، بحث تغییرات و نوسانات نرخ ارز را پوشش دادیم و آئین‌نامه‌اش را تدوین کردیم. بنابراین هر تاجری می‌تواند این کار را انجام دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران در مورد پرونده بیمه ایران و این که گفته می‌شود، آنجا حیاط خلوت اختلاس‌گران و کسانی که دست‌اندازی به بیت المال می‌کنند، شده است و اینکه آیا بیمه مرکزی نظارتی می‌کند که اموال عمومی محفوظ بماند، گفت: صددرصد این طور است، اصلاً بیمه مرکزی وظیفه نظارت دارد و این که شما می‌گویید به این صراحت، اشتباه است.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران در مورد گفته دو عضو سابق هیئت مدیره بیمه ایران که آن شرکت را حیاط خلوت عده ای عنوان کردند، گفت: این گونه نیست، بیمه مرکزی و دیوان محاسبات، بازرسی کل کشور و حراست‌ها هستند و به شدت نظارت می‌کنند.

کریمی در واکنش به این سؤال که پس اختلاس‌های اتفاق افتاده مربوط به چه بوده است، گفت: خب باید بررسی کنیم، شما خبرنگار هستید، بروید بررسی کنید. در نهایت هم پرونده در دادگاه مطرح شده، حکم هم مشخص و صادر می‌شود، ما جدی نظارت می‌کنیم، شما هم کمک کنید نظارت ما بیشتر شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  −    =  49