اختصاص خط اعتباری ۵۰ میلیون یورویی برای صادرات به قرقیزستان

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در دیدار با سفیر قرقیزستان در ایران به تبیین انواع روش های همکاری بانکی و اقتصادی میان ایران و قرقیزستان و نحوه استفاده از خط اعتباری 50 میلیون یورویی پرداخت.

وکیلیوی در این دیدار خواستار افزایش تسهیلات و کمک های بانک توسعه صادرات  برای اجرای پروژه‌های زیربنایی  این کشور به مناسبت برگزاری نشست  همکاری های اقتصادی میان دو کشور در هفته آتی شد.

سفیر قرقیزستان با اشاره به  نیاز روابط بین بانکی دو کشور  بر لزوم گسترش روابط  بانکی در این کشور تاکید کرد.

بهمن وکیلی مدیر عامل بانک توسعه صادرات، با اشاره به دیدار خود با وزیر امور دارایی قرقیزستان در سالجاری  گفت: خظ اعتباری 50 میلیون یورویی از مصوبات نشست مشترک اقتصادی گذشته میان دو کشور است ولی تاکنون اقدامی عملیاتی برای جذب این منابع توسط قرقیزستان صورت نگرفته است.

وی افزود: این بانک آمادگی دارد که پروژه هایی که توسط  پیمانکاران ایرانی در قرقیزستان انجام می شود  را تامین مالی کند و از طرف دیگر در صورت ارائه تضامین مناسب از سوی دولت قرقیزستان به صورت اعتبار خریدار هم تسهیلاتی در اختیار این کشور قرار دهد.

 وکیلی در ادامه افزود:  بانک توسعه صادرات روابط بانکی و اقتصادی خوبی با اکثر کشورهای منطقه  دارد و گام اول همکاری بانکی میان ایران و  قرقیزستان با برقراری روابط مناسب کارگزاری برداشته می شود.

وی تاکید کرد: بانک توسعه صادرات در تامین مالی پروژه های اجرا شده در کشور های در حال توسعه به دنبال کسب سود نیست و نرخ های فعلی این بانک نرخ های مناسبی در سطح منطقه ای و بین المللی هستند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در پایان گفت:  نحوه استفاده از خط اعتباری فعلی و چگونگی افزایش آن در نشست مشترک اقتصادی  آتی دو کشور باید به تفصیل طرح و بررسی شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  8