احداث پارک آبی کیش با حمایت بانک توسعه صادرات

طرح پارک آبی کیش به عنوان دومین پارک آبی بزرگ خاورمیانه از تسهیلات و منابع مالی بانک توسعه صادرات استفاده می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مدیر عامل بانک توسعه صادرات در این زمینه گفت:‌ این تسهیلات به صورت ارزی و ریالی برای حمایت از صنعت گردشگری پرداخت می شود.

بهمن وکیلی افزود:‌ بر اساس هدف‌گذاری 75 میلیارد دلاری صادرات غیر نفتی، خدمات و فعالیت‌های بانک را توسعه دادیم اما تداوم این موفقیت ها افزایش سرمایه بانک است که با این حجم فعلی بیشتر  از 5درصد صادرات غیر نفتی را نمی‌توانیم پوشش دهیم.

وی تصریح کرد: رقم مطلوب پوشش تامین مالی صادراتی، 20 الی 25 درصد است بنابراین باید منابع بانک 10 میلیارد دلار باشد که هم اکنون 4 میلیارد و 500 میلیون دلار داریم که حاصل منابعی است که از دولت و مشتریان در اختیار بانک توسعه صادرات ایران قرار داده شده است.

 این پارک آبی که به گفته مسوولان طرح، قرار است اسفند ماه امسال به بهره‌برداری برسد در محیطی به اندازه 56 هزار متر مربع در جزیره کیش واقع شده و روزانه ظرفیت استفاده همزمان 3000 نفر از امکانات آن فضا را دارد.

همچنین مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران و تعدادی از مدیران این بانک در بازدید از یک کارخانه تولید کاسه نمد خودرو، تولید نان و یک کارخانه تجهیزات پزشکی جزیره کیش با اعطای تسهیلات و تامین سرمایه در گردش این واحد های تولیدی موافقت کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

57  +    =  61