بانکداران توسعه صادرات آموزش مبارزه با پولشویی دیدند

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: بانک ها در امر مبارزه با پولشویی در خط مقدم هستند و اصل مهم در مبارزه با پولشویی، آموزش کارکنان و آشنایی آنها با دستورالعمل‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  بهمن وکیلی، در روز اختتامیه کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی و تروریسم و در جمع رابطین مبارزه با پولشویی شعب  این بانک گفت: پول شویی توسط افرادی که پول های غیر قانونی کسب می کنند برای قانونی کردن وجوه بدست آمده صورت می گیرد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: این افراد برای قانونی جلوه دادن پول های خود اقداماتی مانند صادرات دروغین و خرید برخی مراکز خیریه انجام می دهند.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران تصریح کرد: پولشویی اعتبار و در نتیجه ثبات در بازارهای مالی را از بین می برد و جوامع درگیر را از پیشرفت وتوسعه اقتصادی باز می دارد .

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مشتریان بانک توسعه صادرات  عمدتا  اقشار اقتصادی خاصی هستند ارائه خدمات بانکی به آنان نیز می بایست متفاوت و ویژه باشد و توصیه می شود گردش مالی مشتریان در شعب این بانک متمرکز شود.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات در این جلسه بر لزوم تشویق  مشتریان به حفظ سپرده ها در این بانک تاکید  کرد و اظهار امیدواری  کرد که شعب بانک  از افزایش اختیارات خود، استفاده بیشتری ببرند .

وی با اشاره اینکه "همیشه حق با مشتری است" خواستار ارائه خدمات با سرعت مطلوب از جانب شعب و ادارات ستادی برای صادرکنندگان شد افزود: بهبود آموزش و پژوهش، توسعه فناوری اطلاعات، تفکیک وظایف مدیریت  امور بین الملل و ارتقای اداره  بازرسی این بانک را همزمان با استقبال از نظارت نهادهای ذیربط قضایی تماما در راستای  ارتقاء جایگاه این بانک در نظام بانکی دانست  و بر اهمیت اصل رازداری در بحث روابط بانکی تاکید کرد.

وکیلی ضمن استقبال از پیشنهادهای سازنده  کارکنان بر لزوم استفاده از سایر ظرفیتهای غیر صادراتی برخی شعب اشاره نمود و اظهار داشت: سال گذشته این بانک نقش مهمی در انجام امور مهم مملکت از جمله ورود کالاهای اساسی به کشور داشته است.

وی  در ادامه جلسه  افزود:  با توجه به اهمیت موضوع پولشویی و انگشت اتهام سایر کشور ها در مورد احتمال پولشویی در ایران، مبارزه با پولشویی و حفظ سلامت اداری و لزوم شناخت مشتریان ضرورت کامل دارد.

دکتر نیکزاد لاریجانی، عضو هیات مدیره بانک، در بخش دیگری از این جلسه به اهمیت روز افزون آموزش و پ‍ژوهش در بانک توسعه صادرات که ناشی از اهمیت آن در نظام بانکی  است اشاره کرد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات آگاهی خلافکاران و تغییر رفتار آنان را به عنوان دلیل دیگری بر اهمیت بازآموزی قوانین بخصوص موارد پولشویی دانست.
این دوره پنج روزه توسط مرکز پژوهش و آموزش بانک توسعه صادرات در مشهد مقدس برگزار شده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  36