پیش نویس سیاست های اعتباری بانک توسعه صادرات بررسی شد

پیش نویش سیاست های اعتباری بانک توسعه صادرات در سال جاری و عملکرد اعتباری در سال گذشته با حضور مجتبی هراتی نیک، عضو هیات مدیره ناظر بر امور اعتبارات این بانک بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک پیش نویس سیاست های اعتباری بانک توسعه صادرات در سال جاری برای طرح در هیات مدیره این بانک آماده شده است و این جلسه با هدف همفکری مدیران و کارشناسان اعتبارات بانک توسعه صادرات با عضو هیات مدیره ناظر بر امور اعتبارت برگزار شد.

پیش نویس تهیه شده سیاست های اعتباری بانک توسعه صادرات با تاکید بر کمی کردن  اهداف کلان صادراتی کشور تهیه شده است.

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات گفت: مدیریت امور اعتبارات نقش اول را در فعالیت های بانک توسعه صادرات ایفا می کند و بقیه  واحدها به در پی حمایت از نقش این مدیریت هستند بنابراین باید نظارت بیشتری بر مصرف صحیح منابع  صورت بگیرد.

هراتی افزود: در سال جاری کماکان به دنبال افزایش منابع بانک از طریق افزایش سرمایه، برای پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان کشور هستیم اما فاصله میان درخواست مشتری برای دریافت تسهیلات و ارایه پاسخ مثبت یا منفی به وی باید به گونه ای باشد که  باعث اتلاف زمان مشتری  نشود.

مدیر امور اعتبارات بانک توسعه صادرات، نیز در بخشی دیگر از جلسه با اشاره به آماده شدن پیش نویس سیاست های اعتباری بانک برای طرح در جلسات هیات مدیره اطهار داشت: با توجه به منابعی که در حال حاضر در اختیار بانک است تلاش می کنیم که زمان بررسی  درخواست های سرمایه در گردش به 15 روز و طرح های سرمایه گذاری به حدود یک ماه برسد.

احتشام فلاح فر تاکید کرد: نظارت از ابتدای دریافت درخواست مشتریان تا زمان صدور مصوبه صورت می گیرد؛ در صورت نظارت روزانه  بر مشکلاتی که گریبان گیر پرونده های زمان بر نظیر طرح های سرمایه گذاری  است می توان  تبعات آن را کاهش داد.

وی افزود: شرایط لازم برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی هم به زودی ابلاغ می شود و علاوه بر آن بخشی از منایع مشتریان و صادرکنندگان هم لازم است به بانک توسعه صادرات هدایت شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  ⁄  18  =