احداث پل خارطوم توسط بانک توسعه صادرات

همزمان با سفر معاون امور بین الملل رییس جمهور و مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به سودان، به منظور حمایت از کار مهندسان ایرانی، کلنگ احداث پل توتی بین شهر خارطوم و جزیره توتی به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علی سعیدلو در جزیره توتی حضور یافت و با فرمان وی و والی این جزیره کلنگ احداث این پل به زمین زده شد. طول این پل 600 متر بوده و قرار است با اعتباری بالغ بر 40 میلیون دلار و ظرف مدت سه سال توسط یک شرکت ایرانی و با حمایت بانک توسعه صادرات ایران احداث شود.

با احداث این پل شهر خارطوم به جزیره توتی و این جزیره به منطقه بحری متصل شده که همین امر باعث رونق، تسهیل و گسترش تردد بین این مناطق خواهد شد.

معاون امور بین الملل رییس جمهور نیز در مراسم آغاز احداث این پل اظهار امیدواری کرد تا پل توتی کمتر از مدت زمان معین از سوی پیمانکار ایرانی احداث و به مردم این کشور تحویل گردد.

وی با بیان اینکه احداث این پل باعث افزایش همکاری‌های زیرساختی میان دو کشور خواهد بود، افزود: البته این شروع همکاری بین دو دولت و ملت نیست بلکه از سال‌ها پیش تر دو کشور روابط بسیار خوبی با یکدیگر داشته‌اند.

سعیدلو افزود: ملت‌های موحد و آزادیخواه بخصوص مسلمانان، دیر زمانی است که همدیگر را می‌شناسند و از استعدادها و توانمندی‌های یکدیگر نیز باخبرند اما امروز شرایط به گونه‌ای شده است که قدرت‌های استعماری در حال افول و ملت‌های مسلمان در حال ظهورند، از این‌رو باید تلاش کرد تا سطح همکاری‌های اقتصادی میان کشورهای مسلمان همچون ایران و سودان در تمامی زمینه‌ها افزایش یابد.

سعیدلو در ادامه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار کشورهای مسلمان همچون سودان خواهد بود، گفت: به کوری چشم مستکبران و دشمنان و علی‌رغم کینه‌توزی غرب، امروز شاهد همدلی بین کشورهای مسلمان هستیم و جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد تا تمامی تجربیات و پیشرفت‌های علمی خود را در اختیار ملت‌های مسلمان همچون سودان قرار دهد.

معاون امور بین الملل رییس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز توانسته است، به فناوری‌های روز در عرصه های هسته‌ای و فضایی دست پیدا کند، اظهار داشت: جوانان ایرانی طی سال‌های اخیر توانسته‌اند به پیشرفت‌های علمی، پزشکی، فنی و مهندسی دست پیدا کنند؛ جوانانی که علاوه بر ایران متعلق به تمامی کشورهای مسلمان نیز هستند لذا به جرات می‌توان گفت که آینده متعلق به کشورهای مسلمان است.

همزمان با مراسم کلنگ‌زنی پل توتی معاون امور بین‌الملل رییس‌جمهور کلنگ آغاز احداث ایستگاه تصفیه آب ام‌دورمان سودان را نیز به زمین زد. این تصفیه‌خانه نیز قرار است توسط مهندسین و پیمانکاران ایرانی در کشور سودان ساخته شود.

علی سعیدلو به محض ورود به این منطقه مورد استقبال گرم و صمیمی مردم محلی قرار گرفت که با سر دادن "الله اکبر"، قرائت صلوات و شعارهای لبیک یا خمینی و لبیک یا خامنه ای به پیشواز وی آمدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  49