شاپرک بالاخره متولد شد

بیش از دوسال طول کشید تا شاپرک بالاخره متولد شود. ابتدا همه تصور کردند که در پیله تحول نظام پرداخت طرح مگاپی اس پی ها در حال نشو و نماست اما خیلی زود این پیله قبل از آنکه بار برزمین نهد بایگانی شد و جای خویش را به شاپرک داد.

شاپرک از ابتدا مورد استقبال اغلب کارشناسان و فعالان حوزه پرداخت  قرار گرفت چرا که چند مزیت اصلی را در خود نهفته داشت. اول اینکه قرار نبود هیچ psp حذف شود. دوم آنکه باعث استقلال psp ها از بانکها می شد و سوم گذری آرام را از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب رقم می زد.

ذر عین حال این تولد چندان هم بی دغدغه نبود چرا که می بایست قبل از پای نهادن به عرصه نظام پرداخت بستر زاده شدن خویش را فراهم  می کرد و طبعا ایجاد چنین آمادگی به معنای گذر از موانعی نه چندان آسان بود. طبیعی است که در هر گذاری منافع برخی به خطر می افتد و اگر تنها بخشی از این افراد قادر نباشند منافع عمومی را بر منافع خویش ارجح بدانند کافی است تا امواج منفی به صورت تصاعدی تشدید شوند. گذر از منافع فعلی و منتظر ماندن برای منافع آتی به راحتی برای برخی قابل پذیرش نیست و این مسئله باعث شد تا این زمزمه همواره به گوش برسد که شاپرک به جایی نخواهد رسد اما در عمل چیزی دیگر اتفاق افتاد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1