چشم انداز بانک انصار افزایش ضریب ارزش آفرینی برای ذینفعان است

آیت ابراهیمی:

چشم انداز بانک برای توسعه این رویکرد در سال های آتی، افزایش ضریب ارزش آفرینی برای ذینفعان است که برنامه های جامع تحول بانکی در حوزه های توسعه محصولات، مدیریت ارایه خدمات بهینه به مشتریان و سودآوری بانک طرح ریزی شده و در حال اجرا می باشد و امیدواریم با به ثمر نشستن این راهبردها، هموطنان عزیز شاهد تحولی اساسی توأم با ارزش آفرینی باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک انصار، این بانک بعنوان یازدهمین بانک خصوصی کشور در خرداد ماه سال1389فعالیت خود را آغاز نمود و در حال حاضر با ارایه انواع خدمات نوین بانکی در بیش از 600 شعبه و 75 باجه به دنبال انجام فعالیت های بانکی در چارچوب ضوابط و  مقررات تعیین شده است.این بانک در جهت امکان ارایه خدمات موثر و هدفمند در راستای تحقق اهداف و برنامه های تعیین شده با رویکرد نتیجه گرایی همواره قانون مداری و تربیت و آموزش نیروی انسانی کیفی و فراهم نمودن محیط سالم اداری و مالی را سرلوحه فعالیت خود قرار داده به نحوی که دستاورد این اتفاق مهم تدوین برنامه های جامع تحول بانکی، اقدامات موثر در راستای تحقق سیاست های کلان اقتصاد کشور و دریافت جایزه سلامت اداری است.گفت و گو با آیت الله ابراهیمی مدیر عامل بانک انصار حاوی نکات ارزنده ای است که بازتاب اندیشه ها و نگرش های وی را در مورد امور بانکی و مالی، پیش روی مخاطب قرار می دهد.

بانک انصار به عنوان یکی از بانک های خصوصی کشور تا چه میزان توانسته نقش خود را در حوزه اقتصاد بخش خصوصی ایفا کند؟

بانک انصار با بیش از 600 شعبه و پوشش نسبتاً کامل کلیه شهرها و نقاط راهبردی در سطح کشور، خدمات بانکی جامعی را به هموطنان ارایه می کند. در این خصوص باید گفت بانک انصار بعنوان یک بانک خصوصی ضمن مدیریت سرمایه های صاحبان سهام، نقش اثرگذاری دراقتصاد کشور به ویژه در بخش خصوصی ایفا نموده است. ما نقش بانک انصار را بسیار اثرگذار می دانیم و با رویکرد کمک و همراهی در توسعه اقتصاد بخش خصوصی، تسهیلات هدفمندی را طرح ریزی و ارایه می کنیم.

رتبه و جایگاه بانک انصار در حوزه تعداد مشتریان و سهم آن در بازار پولی و بانکی چگونه است؟

بانک انصار در بین بانک های خصوصی کشور در جمیع فاکتور های تعیین کننده رتبه بندی بانکی جزو بانک های برتر خصوصی کشور است. اما در بعد تعداد مشتریان با توجه به سابقه فعالیت های پولی و بانکی بیش از 23 سال در کشور، مشتریان بانک متجاوز از پنج میلیون مشتری و حدود هشت میلیون حساب است که تعداد قابل توجهی است و می توان گفت بخش قابل توجهی از مشتریان شبکه بانکی خصوصی جزو مشتریان بانک انصار هستند. همچنین بانک انصار حدود 10درصد از منابع پولی نزد بانک های خصوصی کشور را در اختیار دارد.

در طول فعالیت این بانک چه میزان تسهیلات به بخش های دولتی و خصوصی پرداخت شد؟

بانک انصار در میان بانک های خصوصی، بیشترین تعداد تسهیلات خرد را پرداخت نموده است و در این خصوص رتبه اول را در میان بانک ها داراست. از سوی دیگر علیرغم تعداد بالای تسهیلات اعطایی بانک انصار، کمترین نسبت مطالبات معوق را نیز در شبکه بانکی خصوصی کشور دارد. تمام تسهیلات اعطایی بانک به بخش های غیر دولتی پرداخت شده است. تمرکز پرداخت تسهیلات نیز در بانک انصار بر پوشش نیازمندی های آتی مشتریان به ویژه در بخش تولید، خدمات و همچنین رفع نیازمندی های اساسی مشتریان حقیقی بوده است.

در سال جهاد اقتصادی رشد بانک انصار را چگونه ارزیابی می کنید؟

بانک انصار در سال 90 که از جانب رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) سال جهاد اقتصادی نام گذاری شد، توانست با توسعه حوزه های فعالیت، تکمیل ظرفیت های ارایه خدمات و توسعه نگرش به بانک بعنوان یک بنگاه اقتصادی تحت حاکمیت شرکتی و نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران روند افتخار آمیزی را طی کند.

علاوه بر آن در سال جاری بانک انصار در سایه تلاش مدیران و کارکنان و عمل کردن به برنامه های تدوین شده به اهداف مالی خود دست یافته است؛ بطوری که در اولین سال فعالیت بدون حضور در فرابورس مستقیماً در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است.

بطور کلی سال جهاد اقتصادی از نظر ما برای بانک و برای جمهوری اسلامی ایران سال پر برکتی بوده و خوشحالیم در راستای سیاست های کلان کشور اقدامات موثری توسط همکاران مان در کلیه سطوح صورت گرفته است.

چشم انداز بانک در سال های آینده را چگونه ارزیابی می کنید؟

حضور موفق و موثر بانک در کمتر از دو سال عمر با برکت آن توأم با ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد کشور و همچنین برای صاحبان سهام بوده و در این حوزه یکی از بانک های موفق کشور است و امیدواریم در آینده نیز با همین رویکرد برای ذینفعان ارزش آفرینی کند.

چشم انداز بانک برای توسعه این رویکرد در سال های آتی، افزایش ضریب ارزش آفرینی برای ذینفعان است که برنامه های جامع تحول بانکی در حوزه های توسعه محصولات، مدیریت ارایه خدمات بهینه به مشتریان و سودآوری بانک طرح ریزی شده و در حال اجرا می باشد و امیدواریم با به ثمر نشستن این راهبردها، هموطنان عزیز شاهد تحولی اساسی توأم با ارزش آفرینی باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

79  −    =  77