به‌ زودی دستگاه‌های اپل یکدیگر را شارژ می‌کنند

به‌رغم ناکامی‌‌‌ اپل در عرضه شارژرهای وایرلس ایرپاور (AirPower) ‌و توقف تولید این محصول، اکنون به‌نظر می‌رسد که اهالی کوپرتینو در حال کار روی یک شارژر وایرلس جدید با قابلیت شارژ چند دستگاه هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بلومبرگ با انتشار گزارشی اعلام کرد که اپل اخیرا طراحی و توسعه یک شارژر چندکاره و همچنین فناوری شارژ وایرلس جدید برای شارژ دستگاه‌ها در فواصل دور و نزدیک را آغاز کرده است.

این شرکت همچنین قصد دارد تا با کار روی این فناوری‌‌‌ها، امکانی را فراهم کند تا در آینده، دستگاه‌های اپل بتوانند یکدیگر را شارژ کنند. این اولین‌باری نیست که بلومبرگ از تصمیم اپل برای تولید شارژری برای شارژ چند دستگاه خبر می‌دهد؛ این رسانه پیشتر و در ‌ماه ژوئن نیز با انتشار گزارشی مدعی شد شرکت تحت‌هدایت تیم کوک به‌دنبال ساخت دستگاه شارژری جایگزین برای ایرپاور است.

حال در تازه‌‌‌ترین شماره از نشریه Power On بلومبرگ، مارک گورمن خبرنگار و تحلیلگر فناوری این رسانه اعلام کرد که توسعه شارژر وایرلس در دستور کار مهندسان اپل قرار دارد و در حال کار روی آن هستند.

محصولی که گفته می‌شود از لحاظ عملکرد با شارژر وایرلس MagSafe Duo که قادر به شارژ آی‌فون و اپل‌‌‌واچ است، متفاوت خواهد بود.

بر اساس این گزارش، اپل در کنار این محصول، در حال کار روی فناوری شارژ وایرلس جدیدی است که برای شارژ دستگاه‌ها در فواصل دور و نزدیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته گورمان، این فناوری با دیگر نمونه‌های موجود در بازار متفاوت است و قابلیت شارژ وایرلس را به‌طور واقعی ارائه می‌دهد. این خبرنگار در بخشی از گزارش خود نوشت که اپل آینده‌‌‌ای را تصور می‌کند که در آن محصولات اصلی از قابلیت شارژ دیگر دستگاه‌های این شرکت برخوردار خواهند بود به‌طوری‌که برای نمونه، گوشی آی‌فون می‌تواند ایرپاد یا اپل‌واچ را شارژ کند.

البته چند سالی است که اخبار و شنیده‌‌هایی پیرامون استفاده از فناوری شارژمعکوس در محصولات اپل به گوش می‌رسد اما هنوز شاهد چنین تحولی در مدل‌‌‌های تولیدی این شرکت نبوده‌‌‌ایم. در واقع با کمک این فناوری، کاربران می‌توانند با قرار‌دادن اپل‌‌‌واچ یا ایرپادز خود روی قسمت پشتی بدنه آی‌فون، آنها را شارژ کنند.

 

 

منبع: آی تی ایران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  16