بررسی رویدادهای مهم اقتصادی جهان در هفته جاری + جدول

بازارها در انتظار رئیس جدید فدرال رزرو!

در هفته جاری بازارهای جهانی به انتخاب رئیس جدید فدرال رزرو چشم دوختند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اقتصاد جهان در حالی به آخرین ماه‌های 2021 واردشده است که هنوز چشم‌انداز روشنی از پایان پاندمی کرونا ندارد و بسیاری از بازارها هنوز در رکود و یا بلاتکلیفی این دوران قرار دارند.

نظرسنجی‌های مختلف از مدیران خرید، تحلیل‌گران اقتصادی، بازیگران بازار و… در این هفته تا حدود زیادی تاییدکننده این ادعا است.

با توجه به اینکه بخش‌هایی از اروپا با محدودیت‌های مجدد برای مهار موج دیگری کرونا مواجه هستند  و اخبار نگران‌کننده ای در این زمینه از آمریکا می‌رسد، بسیاری از تحلیل‌گران اقتصادی به دومین زمستان ناگوار چشم دوخته اند ، زمستانی بین دو تهدید قیمت گاز و بحران‌های اقتصادی در اروپا.

هفته جاری برای طلا

به گفته تحلیلگران، با توجه به گزینه‌ جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی پست ریاست فدرال رزرو، طلا منتظر محرک بعدی خود است تا به مرز رویایی 1900 دلار در هر اونس برسد. بازارها هم به نوسانات پایان سال چشم دوخته اند. این هفته به احتمال بسیار زیاد رئیس جدید فدرال رزرو بر کرسی خود تکیه خواهد زد.

بنا بر اعلام کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، احتمالاً پیش از جشن شکرگزاری تصمیم گیری خواهد کرد که آیا ریاست جروم پاول، رئیس فعلی فدرال رزرو را برای یک دوره دیگر تمدید کند ویا لائل برینارد، عضو ارشد فعلی فدرال رزرو به این سمت منصوب کند.

دوره ریاست پاول در فوریه 2022 به پایان می رسد. او در سال 2018 توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده منصوب شد. برینارد نیز از سال 2014 در هیئت رئیسه فدرال رزرو حضوردارد. این چهره از سوی دموکرات ها حمایت می شود.

اگر برینارد به این سمت منصوب شود، چشم اندازی مبتنی بر حفظ نرخ بهره کمتر در مدت زمان طولانی تر ترسیم خواهد شد.

طلا هفته معاملاتی پیشین را با افت 1 درصدی به پایان می‌رساند، در حالی که قیمت آتی طلا در دسامبر(دی) با 0.69 درصد کاهش در روز گذشته به 1848.60 دلار رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  −  27  =