خریداران با شکل دهی تحرکاتی در بازار، شاخص را با حرکت روبه جلو مواجه می کند

پیش بینی بازار سهام 1 آذر 1400

با به تعادل رسیدن بازار در روز یکشنبه، انتظار می رود سمت تقاضا در معاملات امروز فعال ظاهر شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شاخص های عملکردی بازار سهام در روز یکشنبه برخلاف یکشنبه های پیشین با شرایط متعادلی روبه رو شد و همچون یکشنبه های قبلی بورس، چالشی نبود. با تغییرات شکل گرفته در سمت تقاضا و برابری توان خریداران و فروشندگان، احتمال دارد خریداران امروز بتواند تحرکاتی را در  سمت تقاضا ایجاد کند.

توان خرید و فروش معامله گران در روز دوشنبه گویای این نکته است که خریداران در این روز به احتمال قوی با شکل دهی تحرکاتی در بازار، شاخص را با حرکت روبه جلو مواجه کند. آنچه معامله گران از آن به عنوان چالش بازار در نبود نقدینگی اثرگذار در ورودی پول حقیقی ها بیان میکنند، ناپایداری و شکنندگی شرایط فعلی بازار است.

از طرفی بورس بازان امیدوارند با برگزاری جلسات مستمر فعالان بورسی با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با بیان دغدغه های فعالان بورسی از ریسک و محدودیت های معاملاتی بازار سهام بکاهند و از سوی دیگر با پیگیری ریسک های سیستماتیک و غیرسیستماتیک، سعی میکنند دورنمای روشن تری از آینده ترسیم کنند یا اینکه نسبت به اوضاع آینده حدس بهتری داشته باشند. البته چالش اصلی در ریسک های بیرونی بازار سرمایه مربوط به پیش بینی ناپذیری رویدادها و اهرم های اثرگذار است.
نظرسنجی اقتصادنیوز: تقاضا فعال می شود

در تازه ترین نظرسنجی هم نشان می دهد معاملات امروز بازار سهام با خوش بینی دوباره خریداران روبه روست. از روز یکشنبه با حرکت بازار به سمت تعادل، تقاضا از موقعیت بهتری برخوردار است و با همین استدلال تعدادی از معامله گران احتمال دارد به منظور نوسان گیری دوباره در موقعیت خرید ظاهر شوند. با این وصف فروشندگان هم دست و پا بسته نیستند و اگرچه در روز یکشنبه چندان فشاری را نتوانستند به بازار وارد کنند اما میتواند معادلات خریداران را همیشه بر هم زنند.

شاخص در نقطه های حمایتی در کانال 1.3 میلیون واحد در سه ماه اخیر همیشه رفت و برگشتی بوده اما هر بار شاخص در کانال 1.4 میلیون واحد پیش روی کرده، فروشندگان در سمت عرضه دوباره آن را به کانال 1.3 میلیون واحد برگرداندند. البته با عدم کشش دوباره بازار در کانال 1.3 میلیون واحد، فروشندگان دیگر توانی برای کاهش بیشتر ندارند. با تحرکات امروز و سیگنال کامودیتی ها و دلار، بورس بازان امیدوارند سمت تقاضا امروز فعال ظاهر شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  10