سهم مردان و زنان از خریدهای اینترنتی چقدر است

مدیر پایش تجارت الکترونیکی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار، ۶۲.۹ درصد از خریداران اینترنتی را مردان و ۳۷.۱ درصد را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فرانک ابوالمعصوم، مدیر پایش تجارت الکترونیکی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اعلام کرد: براساس آخرین آماری که از طریق پرسشنامه در هفت ماه نخست امسال به دست آورده‌ایم، ۵۱.۹ درصد از کسب‌وکارها اینترنتی در حوزه فروش کالا فعالیت می‌کنند. ۲۰.۵ درصد در حوزه ارائه خدمات و ۲۷.۶ درصد در هر دو حوزه فعالیت دارند.

وی افزود: ۸۰.۶ درصد از کسب‌وکارها علاوه بر وب سایت، از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و ۳۴.۱ درصد از پیام‌رسان‌ها و ۲۶.۸ درصد از آن‌ها نیز علاوه بر وب‌سایت، دارای اپلیکیشن موبایل هستند.

ابوالمعصوم تأکید کرد: در میان شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام با ۸۶.۲ درصد بیشترین میزان استفاده تجاری را در بین کسب و کارهای دارای وب سایت دارد. همچنین در میان پیام‌رسان‌ها واتس‌آپ با ۵۰.۳ درصد بیشترین میزان استفاده تجاری را میان کسب‌وکارهای دارای وب‌سایت را دارد.

وی افزود: کسب‌وکارها برای تحویل کالا از بخش‌های مختلف توزیع استفاده می‌کنند. ۷۵ درصد از کسب‌وکارها از پست جمهوری اسلامی، ۳۱.۴ درصد از سیستم توزیع بین شهری، ۳۰.۴ درصد از سیستم توزیع خود شرکت و ۲۵.۵ درصد از پست خصوصی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۹۳.۶ درصد از کسب‌وکارهای اینترنتی نیز از سرمایه‌گذار شخصی به‌منظور توسعه کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، باهدف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای حمایت از توسعه تجارت الکترونیکی در ایران با توجه خاص به توانایی‌های بخش خصوصی و برای دستیابی به اهداف مورد نظر، به‌موجب ماده ۸۶ قانون تجارت الکترونیکی مصوب مجلس شورای اسلامی در وزارت صنعت تشکیل شد. این مرکز از تجمیع مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات، مرکز دولتی صدور گواهی الکترونیکی ریشه و کمیته ملی ادیفاکت تشکیل شده است.

همچنین بر اساس اساسنامه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این مرکز مأموریت ایجاد، نگهداری و پشتیبانی از مرکز داده بخش بازرگانی کشور به‌منظور امکان توسعه پذیری بیشتر و افزایش امنیت سامانه‌ها را بر عهده دارد.  

در ساختار تشکیلاتی مرکز، دو کارگروه، یک شورا و یک کمیته مستقل طراحی شده است که عموم برنامه‌ریزی‌های کلان و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه تجارت الکترونیکی توسط آن‌ها انجام می‌شود. سه معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردها، معاونت زیرساخت کلید عمومی و امنیت اطلاعات تجاری و معاونت توسعه منابع انسانی و امور پشتیبانی نیز جهت انجام وظایف تخصصی و همچنین پشتیبانی منابع انسانی و تجهیزات در نظر گرفته شده است.

 

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  4  =