شناسایی ۳۰۰ درگاه پرداخت جعلی از طریق افزونه ضدفیشینگ مرکز آپا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از شناسایی ۳۰۰ درگاه جعلی پرداخت بانکی با کمک افزونه ضدفیشینگ مرکز آپا دانشگاه سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سید یاسر حسن پور روز چهارشنبه با اشاره به اهمیت امنیت سایبری به رسانه ها گفت: جرائم سایبری به کمک افزونه ضدفیشینگ مرکز آپا دانشگاه سمنان کاهش یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان بیان کرد: با وجود تهدیدات و عوامل خطری که کاربران شبکه اینترنت و فضای مجازی را تهدید می کند، توجه به امنیت سایبری و ایمن سازی این فضا برای کاربران بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: افزونه ضدفیشینگ توسط مرکز آپای دانشگاه سمنان با حمایت مرکز ماهر، برای شناسایی درگاه‌های جعلی پرداخت اینترنتی تولید شد و برای مرورگرهای کروم، فایرفاکس و یاندکس در دسترس است.

وی تاکید کرد: این افزونه تا کنون بیش از ۳۰۰ درگاه‌ جعلی پرداخت بانکی را با موفقیت تشخیص داده است که نشان از تاثیرگذاری مناسب آن دارد.

فیشینگ، روشی مجرمانه برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و مانند آن‌ها از طریق جعل یک وبگاه، نشانی رایانامه است. در این روش هکر کاربر را به این صفحه جعلی هدایت می‌کند و در صورتی که کاربر اطلاعات حساب خود را در این صفحه وارد کند، ناخواسته این اطلاعات را در اختیار هکر قرار می دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان ابراز امیدواری کرد: با افزایش این افزونه ها و سطح آگاهی مردم جرائم سایبری کاهش می یابد و شرکت ها و فعالان حوزه فناوری اطلاعات استان در این موضوع می توانند با مرکز آپا دانشگاه سمنان همکاری کنند.

در صورت نصب این افزونه بر روی دستگاه، با رفتن به درگاه بانکی سایت‌ها در صورتی که صفحه پرداخت اصل باشد، پیامی مبنی بر اصل بودن آن نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند با خیال آسوده پرداخت اینترنتی خود را انجام دهد. در صورت جعلی بودن نیز یک پیام هشدار نمایش داده شده و برای بررسی بیشتر به صفحه وب افزونه هدایت می‌شود.

از آنجا که بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب قربانیان فیشینگ از طریق گوشی تلفن همراه گرفتار این دام می‌شوند، برای حفظ امنیت پرداخت الکترونیک و جلوگیری از سرقت کارت‌های بانکی توصیه می‌شود کاربران مرورگر اندروید خود را بر روی گوشی همراه نصب کنند و با نصب افزونه ضد فیشینگ بر روی آن، پرداخت اینترنتی مطمئن داشته باشید.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄    =  2