کووید ۱۹، فرصت یا تهدید/ پایه و اساس مقاومت طولانی‌مدت در برابر بحران‌ها

چگونه تحول دیجیتالی می‌تواند مشاغل پایدار ایجاد کند؟

مشاغل از طریق سرمایه‌گذاری در تحول دیجیتال می‌توانند پایه و اساس استقامت طولانی‌مدت در برابر بحران‌های آینده را ایجاد کنند و سازمان‌ها باید برای همگام‌شدن با تحول دیجیتالی مواردی ازجمله نوسازی زنجیره‌های تامین تا اولویت‌بندی امنیت سایبری را در نظر داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مشاغل از طریق سرمایه‌گذاری در تحول دیجیتال می‌توانند پایه و اساس استقامت طولانی‌مدت در برابر بحران‌های آینده را ایجاد کنند و سازمان‌ها باید برای همگام‌شدن با تحول دیجیتالی مواردی ازجمله نوسازی زنجیره‌های تامین تا اولویت‌بندی امنیت سایبری را در نظر داشته باشند. بهبودی از بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ فرصت عظیمی در اختیار جهان قرار خواهد داد تا تحول دیجیتال را در اولویت اقتصادجهانی قرار دهند.

به نقل از ویفروم، در زمان شیوع بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ مدارس، بیمارستان‌ها، مشاغل و دولت‌ها برای انجام بسیاری از کارها بیش از پیش به نوآوری‌های تکنولوژیکی وابسته بوده‌اند و در حالی که کشورها برای بازسازی و تقویت مجدد اقتصاد جهانی تلاش می‌کنند، برنامه‌های بهبود باید بر ایجاد مشاغل، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و ایجاد نوآوری با پایداری تمرکز کنند.

نظرسنجی‌ها نشان داده است، شرکت‌هایی که از راهبرد و زیرساخت‌های دیجیتالی در همه بخش‌های کسب و کار خود استفاده کرده‌اند، در بحران‌ها مقاوم‌تر و ماهرتر بوده‌اند و از نظر مالی نیز عملکرد بهتری داشته‌اند. در ذیل چند حوزه مهم که می‌توانیم در آنها سرمایه‌گذاری کنیم تا پایه و اساس مقاومت طولانی‌مدت در برابر بحران‌ها ایجاد شود، ارائه شده است.

تسریع تحول در تجارت از طریق دیجیتال

نسل بعدی اتصال ۵G است و فقط به معنی اینترنت سریع‌تر نیست؛ ۵G سطح عمیق‌تری از ارتباطات است که پایه و اساس انقلاب صنعتی چهارم را برای ایجاد کارآیی بیشتر در همه صنایع ایجاد می‌کند. با این حال تا سال ۲۰۲۱، تقریبا نیمی از جمعیت جهان هنوز آفلاین هستند و بیماری همه‌گیر بر شکاف‌ دیجیتالی تاکید کرده است زیرا جوامع هنوز  پهنای باند با کیفیت بالا مورد نیاز کار از راه‌ دور و آموزش مجازی را ندارند.

یک شبکه ۵G فرصت‌های شغلی و یادگیری بیشتر و نیروی کار متنوع و توانمند جهانی بیشتری ایجاد می‌کند. شبکه‌های ۵G برای ارائه اینترنت مقرون به صرفه و با کیفیت بالا و پشتیبانی کار از راه دور و یادگیری همه جوامع شهری، روستایی و قبیله‌ای بسیار حیاتی هستند. این نوع ارتباطات، فرصت‌های اقتصادی و امنیت‌شغلی بهتری ایجاد می‌کنند، حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان ارائه می‌دهند و مشاغل‌ محلی را تقویت خواهند کرد. همچنین می‌تواند راه را برای فناوری‌های نوآورانه جدید مانند وسایل نقلیه خودران، شهرهای کم‌مصرف و سیستم‌های کشاورزی هوشمند باز کند.

مدرن‌سازی زنجیره‌ تامین برای مقابله با چالش‌های آینده

از زمان شروع همه‌گیری، بسیاری از شرکت‌ها با اختلال در زنجیره تامین مواجه شدند و با توجه به ادامه فعالیت‌ها با مشکلاتی روبرو هستند. این همه‌گیری ناکارآمدی‌ها و آسیب‌پذیری‌ها را در بسیاری از زنجیره‌های تامین آشکار کرد بنابراین سازمان‌ها باید به این مسائل رسیدگی کنند تا برای اختلالات آینده آماده شوند. مشاغل باید زمان و منابع خود را برای ارزیابی مجدد زنجیره تامین خود و یافتن و رفع نقاط‌ ضعف سرمایه‌گذاری کنند. هنگامی که آنها موارد آسیب‌پذیر را شناسایی کردند می‌توانند از پیشرفت‌های فناوری مانند سیستم‌های خودکار و بینش‌های داده‌محور استفاده کنند تا زنجیره‌ تامین خود را مدرن کنند و انعطاف‌پذیرتر شوند.

اولویت‌بندی امنیت سایبری

اولویت‌بندی امنیت سایبری بخش مهمی از تحول دیجیتال است. با توجه به اینکه جرایم سایبری سالانه ۱۰.۵ تریلیون دلار برای جهان هزینه دارد تا سال ۲۰۲۵، مشاغل باید امنیت سایبری را بخشی جدایی‌ناپذیر از راهبردهای تحول دیجیتالی خود بدانند. سازمان‌ها با حفاظت از داده‌های می‌توانند بر نوآوری و عملکرد خود متمرکز شوند. فناوری‌های نوآورانه مانند هوش‌ مصنوعی و یادگیری ماشینی می‌توانند به سازمان‌ها در پیش‌بینی و کاهش تهدیدات امنیتی قبل از وقوع کمک کنند.

افزایش و بازآموزی مهارت برای یک اقتصاد متحول

شکاف مهارت در صنعت فناوری وجود دارد و همه‌گیری این شکاف را بیشتر کرد زیرا شرکت‌ها و نیروی کار آنها نیاز داشتند تا به سرعت با کار از راه دور سازگار شوند. همچنین با تغییر وضعیت اقتصادی، مردم باید مهارت‌های جدیدی را فراگیرند. ما باید سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری زیرساخت‌ها و مهارت‌افزایی برای مدارس را در اولویت قرار دهیم تا اطمینان حاصل شود که نیروی کار آینده از ابزارهای لازم برای موفقیت در دنیای متحول برخوردار است. همان‌طور که به بهبودی می‌رسیم یک فرصت بزرگ برای جهان وجود دارد که تحول دیجیتالی را که با پایداری و پشتوانه اقتصاد جهانی حمایت می‌شود، در اولویت قرار دهد. هر دولت و صنعتی علاقه‌مند است که زیرساخت‌ و اقتصاد خود را برای بحران‌های بعدی آماده کند و این مورد بیش از تخصیص بودجه و منابع یا خرید سخت‌افزار جدید است.

موفقیت چشم‌انداز جهانی برای حفاظت و تقویت این سه حوزه باید با رویکردی قوی در برابر انعطاف‌پذیری اقتصادی پایه‌گذاری شود. امروزه قراردادن اجزای سازنده دیجیتال باعث تغییر فردا می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  2  =