اتمام پروژه های زخمی و نیمه کاره در کشور رویکرد اصلی ما در وزارت اقتصاد است

وزیر امور اقتصاد و دارایی:

خاندوزی در جلسه شورای اداری شهرستان مرزی بیله سوار تاکید کرد : ما به دنبال تغییر و تحول در وضعیت اقتصادی کشور هستیم و این کار با تمرکز زدایی در بودجه ۱۴۰۱ انجام خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه تمرکززدایی می تواند به اتمام پروژه های زخمی و نیمه کاره در کشور کمک کند افزود: این رویکرد اصلی ما در وزارت اقتصاد است و در این باره رایزنی های لازم را با سازمان برنامه و بودجه کشور انجام داده ایم.

خاندوزی تصریح کرد:باید نوع نگاه ما به نظام مدیریتی از حالت متمرکز به منطقه محور تغییر کند تا بتوانیم مشکلات موجود در شهرستان ها را حل کنیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های موجود در منطقه مغان استان اردبیل گفت : اگر توان مدیریتی شهرستان‌ها به لحاظ بودجه ای افزایش یابد قطعا بسیاری از مشکلات شهرستان‌های مختلف این استان مرتفع خواهد شد.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه نباید در مقام وزیر مدافع تمرکز قدرت و تصمیم گیری در وزارتخانه ها باشیم، اضافه کرد: تمرکز قدرت تصمیم گیری ، سدی در برابر چابک سازی روند توسعه مناطق مختلف و شهرستان های کشور است.

خاندوزی با اشاره به مطالبه به حق مردم شهرستان بیله سوار گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده و بعد از بررسی نهایی منطقه آزاد بیله سوار تا پایان سال کلنگ زنی و هیات مدیره این منطقه نیز انتخاب خواهد شد تا روند سرمایه گذاری در این منطقه تسریع شود .

بازدید وزیر اقتصاد از شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس

وزیر اقتصاد در سفر امروز به استان اردبیل  بازدید کوتاهی از شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس به عمل آورد  و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این واحد بزرگ تولیدی استان قرار گرفت.

 خاندوزی که همراه رئیس جمهور و شماری از اعضای دولت به استان اردبیل سفر کرده است، پس از بازدید از شرکت مذکور در سخنانی در جمع خبرنگاران، شرکت "کشت و صنعت و دامپروری پارس" و "کشت و صنعت مغان" را دو رکن اصلی در تحقق جهش کشاورزی منطقه شمال غرب کشور و استان اردبیل خواند و گفت: در سفر امروز به منطقه، ضمن بازدید از تحولات اخیر و تلاش های صورت گرفته، تأکید شد این اقدامات با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه می توان نقش آفرینی بسیار بیشتری را برای این شرکت ها در فعالیت‌ها و پیشرفت اقتصادی استان اردبیل تعریف کرد  تصریح کرد : در این زمینه می توان همیاری اجتماعی بسیار وسیع تری را از این بازیگران بزرگ عرصه کشاورزی و صنایع تبدیلی مربوط به آن، به ویژه در بخش های مربوط به تجارت برون مرزی کالاهای کشاورزی، قرارداد های کشت بلند مدت، کشت های گلخانه ای و امثال آن طراحی کرد و به بهره برداری رساند.

خاندوزی خاطرنشان کرد: باید ظرفیت ها و امکانات استفاده از تکنولوژی‌های جدید توسط همین بازیگران در اردبیل، تقویت و فراگیر شود و امیدواریم، با کمک مسئولان استانی، بتوانیم ظرفیت نوآوری های حوزه کشاورزی که موجب کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده محصولات تولیدی شده و افزایش سود کشاورزان را در پی دارد مورد حمایت قرار دهیم.

وزیر اقتصاد افزود : مشکلاتی که از سالهای گذشته باقی مانده اند مثل مسئله‌ جاده ترانزیتی بسیار ضعیف و پرخطری که در این منطقه وجود دارد و مشکلات مربوط به آب عشایری و روستایی همه در دستور کار شورای‌ اداری استان قرار خواهد گرفت و  امیدواریم با دستور مساعد رئیس جمهور محترم و پیگیری های استاندار محترم شاهد به ثمر رسیدن نتایج این تصمیمات در ماه‌های آینده باشیم .

 رشد ۱۴۶ درصدی صادرات از گمرکات اردبیل

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای اداری استان اردبیل نیز که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه به لحاظ هدف‌گذاری صادراتی، در سال جاری، وضعیت خیلی بهتری نسبت به سال قبل در اردبیل داریم، از افزایش ۱۴۶ درصدی میزان صادرات از گمرکات این استان خبر داد.

 خاندوزی با اعلام این خبر و بیان اینکه ارزش صادرات از گمرکات اردبیل بالغ بر ۱۹۰ میلیون دلار بوده است، تأکید کرد: درصورت برنامه‌ریزی مناسب، این رقم می تواند به اعداد بسیار بالاتری بالغ شود.

باید ظرفیت ها و امکانات استفاده از تکنولوژی‌های جدید توسط همین بازیگران در اردبیل، تقویت و فراگیر شود و امیدواریم، با کمک مسئولان استانی، بتوانیم ظرفیت نوآوری های حوزه کشاورزی که موجب کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده محصولات تولیدی شده و افزایش سود کشاورزان را در پی دارد مورد حمایت قرار دهیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه به لحاظ رونق و وصولی مالیات هم بیش از ۱۰۰ درصد این اتفاق رخ داده است افزود : در بانک های تجاری و تخصصی دولتی استان اردبیل, خوشبختانه نسبت تسهیلات به سپرده ها نسبت خوبی است به نحوی که بیش از آن چیزی که مردم استان اردبیل در بانک‌های دولتی و تخصصی و بطور مشخص، بانک های کشاورزی و صنعت و معدن، سپرده‌گذاری می‌کنند، تسهیلات می گیرند. این در حالی است که در مورد بانک های خصوصی شده و بانک هایی که از ابتدا خصوصی بوده اند، این نسبت، چیزی حدود ۴۲ درصد است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: گردش مالی بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های استان اردبیل از طریق افزایش ماندگاری تسهیلات در خود استان باید انجام شود.

 خاندوزی در ادامه با یادآوری اینکه بنا بر گفته مسئولان و فعالان اقتصادی استان اردبیل، میزان تحرک سفارت ایران در کشور آذربایجان، تأثیر زیادی در رونق اقتصادی منطقه دارد و هرچه رفت و آمد و مراودات مسافری و کالایی ما بیشتر شود منافع بیشتری عاید مرزنشینان می شود ، خواستار تحرک بیشتر سفارت ایران در این کشور همسایه شد.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نهایی سازی امور مربوط به ایجاد منطقه آزاد اردبیل، جزو مطالبات جدی مردم استان است، گفت: چون مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، با مصوبه مجلس شورای اسلامی در این خصوص، تفاوت هایی داشت؛ باید نقشه نهایی منطقه آزاد اردبیل به سرعت نهایی شود و اگر بتوان مسئله تعیین تکلیف نقشه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی اردبیل را ظرف یک ماه آینده به نتیجه رساند، خبر خوشی برای مردم استان خواهد بود.

 خاندوزی افزود : مسئله بعدی، رسیدگی به وضعیت نابسامان جاده ترانزیت بیله سوار است که در این خصوص باید اقدامات لازم به سرعت انجام شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  5