ظرفیت شبکه بین‌الملل بایستی افزایش یابد

مدیرعامل ایرانسل: در زمینه ترافیک بین‌الملل با مشکل مواجه هستیم

مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه در بعضی از ساعات شبانه روز ظرفیت شبکه بین الملل به حداکثر مصرف رسیده است اظهار داشت شرکت زیرساخت بایستی به عنوان تامین کننده، ظرفیت شبکه را توسعه دهد.

 

«بیژن عباسی آرند» در نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن‌همراه ایرانسل در رابطه با کندی اینترنت طی هفته‌های اخیر گفت:

«ظرفیت‌هایی که اپراتورها به مشترکین خود ارائه می‌کنند شامل دو بخش سرویس داخلی و بین‌الملل است. سرویس داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات بوده و در بحث آن مشکلی وجود ندارد اما در زمینه ترافیک بین‌الملل با مشکل مواجه هستیم.»

به گفته مدیرعامل ایرانسل شرکت زیرساخت به عنوان متولی اصلی دریافت و تحویل ترافیک بین الملل به سرویس دهندگان و اپراتورها بوده که ایرانسل متناسب با ظرفیت موجود، سرویس ارائه می‌کند. اما در بعضی از ساعات شبانه روز، ترافیک شبکه به حداکثر مصرف رسیده است:

«شرکت زیرساخت به عنوان تامین کننده در تلاش است تا بتواند ظرفیت را توسعه دهد. در این زمینه بایستی یک سری ظرفیت‌های فنی را مهیا کند و تعاملاتی با تامین کنندگان بین الملل صورت پذیرد و مجوزهایی اخذ شود. ما نیز مکاتباتی را با شرکت زیر ساخت داشته‌ایم تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.»

او در پاسخ به سوال این موضوع آیا ضرر اقتصادی به ایرانسل وارد کرده یا خیر، اظهار داشت ضرر اقتصادی وارد نشده اما اگر ظرفیت جدید ایجاد شود، می‌تواند فرصت‌های مناسبی را فراهم سازد.

به گفته عباسی پیش از کرونا ترافیک مصرفی به طور معمول سالانه ۵۰ درصد افزایش یافته اما در دو سال اخیر این افزایش در حدود ۱۰۰ درصد بوده است، موضوعی که برخلاف پیش‌بینی‌های ابتدایی درباره ظرفیت مورد نیاز بوده است.

با توجه به سهم بیش از ۶۰ درصدی گوشی‌های سامسونگ و اپل و عدم امکان ارائه ۵G در ایران برای گوشی‌های این دو برند، آیا سرمایه‌گذاری در بحث توسعه ۵G ارزش دارد؟ مدیرعامل ایرانسل در پاسخ به این سوال گفت:

«این مساله بالاخره حل خواهد شد. ما قبلا این تجربه را در بحث سرویس های Volte روی برخی از گوشی‌ها داشتیم که با پیگیری‌ها و مذاکرات، حا شد. در حال حاضر ۱۰ درصد مشترکین ما تماس‌شان را روی این سرویس برقرار می‌کنند و در آینده نیز این رقم افزایش خواهد یافت.»

سرویس ۵G به علت تحریم‌ها در ایران برای این گوشی‌ها فعال نیست

او در ادامه با بیان اینکه سرویس ۵G به علت تحریم‌ها در ایران برای این گوشی‌ها فعال نیست، تاکید کرد این موضوع به مرور زمان و با پیگیری‌ها حل خواهد شد: «برنامه‌های‌مان را متناسب با گوشی‌های بازار تنظیم می‌کنیم. در حال حاضر نیز نزدیک به ۴۰۰ هزار گوشی فعال نسل پنج در شبکه ایرانسل وجود دارد و تا پایان سال به بیش از نیم میلیون خواهد رسید.»

عباسی معتقد است برندهای چینی در آینده‌ای نزدیک قیمت این نسل از گوشی‌ها را کاهش داده و سهم بازار تغییر خواهد کرد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  ⁄  15  =