ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور به ۱۵۷درصد رسید

استفاده مردم از اینترنت و به تبع آن گوشی تلفن همراه باعث شده اکنون در کشور ۱۳۱ میلیون و ۵۴ هزار و ۷۴۰نفر مشترک تلفن همراه داشته باشیم که ضریب نفوذ این دستگاه را به نزدیک ۱۵۷ درصد رسانده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و تغییر سبک زندگی مردم جهان، استفاده از تلفن همراه به ویژه در نزدیک به ۲ سال گذشته به واسطه شیوع کرونا، شدت گرفته است.

اکنون در کشور ما نیز تمام خدماتی که می‌توان به صورت آنلاین از آن‌ها استفاده کرد نیز به صورت الکترونیکی در دسترس مردم است.  حمل و نقل، خرید اینترنتی، تحصیل، مراجعه غیرحضوری به بانک و پزشک و حتی اشتغال تا حد زیادی به اینترنت وابسته شده است.

استفاده مردم از اینترنت و به تبع آن گوشی تلفن همراه باعث شده اکنون در کشور ۱۳۱ میلیون و ۵۴ هزار و ۷۴۰نفر مشترک تلفن همراه داشته باشیم که ضریب نفوذ این دستگاه در کشور را به نزدیک ۱۵۷ درصد رسانده‌اند.

ورود این فناوری‌ها به کشور نه تنها سبک زندگی، بلکه شیوه کسب‌وکار، ارتباطات و روابط اجتماعی را دگرگون کرده و هم اکنون در آستانه ورود فناوری‌های نسل پنجم شبکه‌های همراه، تغییرات عمیق‌تری در راه است.

بر اساس گزارش‌های برخطی که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور در دسترس قرار می‌گیرید، اکنون پوشش ارتباطی جاده‌های اصلی – فرعی ریلی نیز از ۹۴ درصد گذشته است.

آخرین گزارش آماری از بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می‌دهد ضریب نفود اینترنت پهن‌باند ثابت در کشور از ۱۱۰ درصد گذشته است. مانند گذشته در بخش اینترنت سیار (با ضریب نفود حدود ۹۸ درصد) رشد مناسبی را شاهد بودیم، اما اینترنت ثابت با حدود ۱۲ درصد ضریب نفوذ همچنان به دلایل مختلف از توسعه دورمانده است.

تعداد مشترکین اینترنت پهن‌باند در کشور ۹۲ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۵۷۲ مشترک است که از این میان ۱۰ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۹۳۷ مشترک اینترنت پهن‌باند ثابت دارند و ۸۲ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر، مشترک اینترنت پهن‌باند سیار هستند.

بر اساس این گزارش، بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است «در توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی سرمایه‌گذاری کند به‌گونه‌ای که امکان ارائه دست‌کم چهار خدمت الکترونیکی اصلی دولت (سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی) در ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور امکان‌پذیر شود.»

در حوزه توسعه ارتباطات روستایی نیز اکنون حدود ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار که تعداد آن‌ها ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستا است به شبکه ارتباطی متصل هستند.

 

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

82  −  81  =