ثبت حاشیه سود عملیاتی ۱۱هزار میلیارد ریالی بانک صادرات

در 6ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

روند سودآوری بانک صادرات در سال ١٤٠٠ به دلیل تمرکز بیشتر بر بهبود شاخص‌های عملیاتی شتاب بیشتری به خود گرفته به نحوی که طی این مدت، بیش از ١١ هزار میلیارد ریال حاشیه سود عملیاتی کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، روند سودآوری این بانک در سال ١٤٠٠ به دلیل تمرکز بیشتر بر بهبود شاخص‌های عملیاتی شتاب بیشتری به خود گرفته به نحوی که مجموع درآمد تسهیلات اعطایی از ابتدای سال مالی این بانک تا پایان شش ماه اول سال جاری به ١٥٩ هزار میلیارد ریال رسیده و در مقابل ١٤٧ هزار میلیارد ریال سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری طی این مدت، بیش از ١١ هزار میلیارد ریال حاشیه سود عملیاتی کسب کرده است.

جمع درآمد تسهیلات اعطایی بانک طی این دوره با ٢٦ درصد افزایش نسبت به دوره پنج ماهه منتهی به پایان ماه قبل به ١٥٩ هزار میلیارد ریال رسید. ضمن اینکه نرخ رشد سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری پرداختی در این مدت ٢٢ درصد بود.

همچنین درآمد تسهیلات اعطایی این بانک در یک ماهه منتهی به پایان شهریور سال جاری از ٣٣ هزار و ١٦٩ میلیارد ریال فراتر رفت در حالی که سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک در این دوره به ٢٦ هزار و ٨٧٣ میلیارد ریال رسید که حاشیه سود عملیاتی شش هزار و ٢٩٥ میلیارد ریالی را در این ماه ثبت کرد.

حاشیه سود عملیاتی شش هزار و ٢٩٥ میلیارد ریالی بانک در شهریور سال جاری در حالی ثبت شد که تسهیلات خرید دین و فروش اقساطی نقش قابل‌توجهی در مجموع تسهیلات اعطایی بانک در این ماه داشته است.

همچنین بانک صادرات ایران در این ماه علاوه بر تسهیلات جعاله، اجاره به شرط تملیک، سلف، مضاربه، مشارکت مدنی، ارزی و سایر تسهیلات، بالغ بر ١٤ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.

بانک صادرات ایران طی سال‌های اخیر با متوقف و کند کردن روند زیان‌دهی، مسیر سودآوری با رویکرد افزایش منابع ارزان قیمت، وصول مطالبات، کاهش بهای تمام‌شده پول و افزایش نرخ موثر تسهیلات را دنبال کرده و با ارائه طرح‌های نوین بانکی گام‌های موثری در حمایت از صنعت و تولید در کشور برداشته است. طرح «طراوت» برای تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت واحدهای تولیدی کشور با استفاده از اعتبارات اسنادی ریالی از جمله این طرح‌ها است که از ابتدای سال ٩٨ تاکنون سهم قابل توجهی از اعتبارات ایجاد شده برای تولید داخلی را به خود اختصاص داده و در تنگناهای مالی بین‌المللی جایگزین مناسبی برای تامین مالی خارجی بوده است.

بانک صادرات ایران همچنین با رویکرد حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط و کمک به استمرار تولید و اشتغال در این بخش‌ها، طرح نوین «کارا» را ارائه کرده که مورد استقبال فعالان این حوزه قرار گرفته است. تقویت زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال و توسعه خدمات بانکداری غیرحضوری از دیگر برنامه‌های بانک صادرات ایران است که به صورت جدی در دستور کار بانک قرار دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄    =  12