کلاهبردای به اسم افزایش فالوور اینستاگرام

کارشناس ارشد مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی با هشدار نسبت به کلاهبردارانی که ادعای افزایش فالوور کاربران را دارد، گفت: این فالوورهای جدید، ربات‌ها یا حساب‌های تازه ساخته‌شده‌ای هستند که بعد از مدتی حساب کاربری شما را آنفالو می‌کنند و در آن صورت هم اطلاعات شخصی و خصوصی‌تان را به خطر انداختید و هم مبلغی را به جیب این افراد سودجو و کلاهبردار روانه کردید.

به گزارش بانکداری الکترونیک، علی‌اصغر زارعی با بیان اینکه بسیاری از کاربران دنبال این هستند که تعداد دنبال‌کننده‌ها و بازدیدکننده‌های صفحه‌شان را در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام بیشتر کنند، گفت: در این میان، بعضی از کاربران هم قربانی کلاهبردارنی می‌شوند که مدعی هستند می‌توانند در این زمینه به آنها کمک کنند.

وی ادامه داد: این افراد کلاهبردار، کاربران را به نصب برنامه‌ها و اپلیکشن‌های جعلی و نامعتبری که اغلب هم خودشان طراحی می‌کنند، ترغیب می‌کنند. در نتیجه نصب این برنامه‌ها هم اطلاعات خصوصی و شخصی کاربران در معرض سرقت و سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

این کارشناس فناوری اطلاعات اظهار کرد: این روش‌ها اساساً با قوانین اینستاگرام مغایرت دارد و از لحاظ فنی هم امن به حساب نمی‌آید و حتی ممکن است باعث بسته و مسدود شدن همیشگی حساب اینستاگرام کاربر شود. همچنین این کار باعث شادوبن حساب کاربر در اینستاگرام می‌شود که در اصطلاح به آن می‌گویند ممنوعیت در سایه، یعنی تعداد بازدیدکننده‌ها و لایک پست‌های کاربران نسبت به سابق کمتر می‌شود و اینستاگرام حساب کاربری شما را به‌عنوان حسابی که قوانین را نقض کرده، تشخیص می‌دهد و درنتیجه مدتی تعداد بازدیدکننده‌ها و لایک‌های پستی افت می‌کند.

زارعی خاطرنشان کرد: کسانی که با این روش به فالوئرها و دنبال‌کننده‌های کاربران اضافه می‌شوند، ربات‌ها یا حساب‌های تازه ساخته‌شده‌ای هستند که بعد از چند روز و چند هفته حساب کاربری شما را آنفالو می‌کنند و دیگر جزو دنبال‌کننده‌های شما به حساب نمی‌آیند. در حقیقت اگر سراغ این روش بروید هم اطلاعات شخصی و خصوصی‌تان را به خطر انداختید و هم اینکه مبلغی را به جیب این افراد سودجو و کلاهبردار روانه کردید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  −    =  87