پنجاه و یکمین اجلاس تنظیم‌گران بین‌المللی در فضای مجازی برگزار شد

پنجاه و یکمین اجلاس سالانه تنظیم‌گران بین‌المللی در فضای مجازی با حضور ساترا و روسای اصلی‌ترین تنظیم‌گران رسانه و ارتباطات از نقاط مختلف دنیا به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش بانکداری الکترونیک،  پنجاه و یکمین اجلاس سالانه تنظیم‌گران بین‌المللی در فضای مجازی با حضور ساترا و روسای اصلی‌ترین تنظیم‌گران رسانه و ارتباطات از نقاط مختلف دنیا به صورت آنلاین برگزار شد.

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) اعلام کرد: پنجاه و یکمین اجلاس سالانه تنظیم‌گران بین‌المللی، امسال نیز همچون گذشته توسط موسسه بین‌المللی ارتباطات با حضور ساترا و تنظیم‌گرانی از اقصی‌نقاط جهان برگزار شد.

در این اجلاس موضوعات مختلفی اعم از آینده رسانه‌های عمومی، مسئله حفاظت از داده‌ها، مسائل رقابتی و چالش حکمرانی پلتفرم‌های دیجیتال مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. در پنل اختصاصی «حکمرانی پلتفرم‌ها» در کنار ساترا، تنظیم‌گران کشورهای آلمان، ایتالیا، تایلند و نهاد بِرِک (نهاد اتحادیه اروپا برای همگرایی تنظیم‌گران) شرکت داشتند.

سید محمدصادق امامیان با شرکت در این اجلاس ضمن ارائه اطلاعات از وضعیت ویژه ایران و به طور خاص چالش‌هایی که رسانه‌های بومی کشور در رقابت با رسانه‌های بین‌المللی با آن مواجهند، گفت: معمولا رسانه‌های بین‌المللی قانون گریزند و از پاسخ‌گویی به نهاد حاکمیتی خودداری می‌ورزند؛ این در حالی‌ است که رسانه‌های بومی ما نهایت همکاری را با نهادهای حاکمیتی دارند، بنابراین این چالش‌ها در عمل چالش‌های مشترکی محسوب می‌شوند که بیشتر کشورها را مورد تهدید قرار می‌دهند.

رئیس ساترا در بخشی دیگر با اشاره به نقطه قوت کشورمان در زمینه فعالیت رسانه‌ها که توجه سایر شرکت‌کنندگان را به خود معطوف کرد و تاکید بسیاری به آن شد، بیان کرد: ما در ایران برخلاف حوزه شبکه‌های اجتماعی که با غلبه رسانه‌های بین‌المللی توام است، دارای پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدیویی اختصاصی متعلق به خود هستیم که در بیشتر کشورها وجود ندارند و این موارد به مثابه سرمایه‌های ملی ایران محسوب می‌شوند.

وی با برشمردن برخی از اتفاقات که در سال‌های اخیر در رسانه‌های بین‌المللی رخ داده‌اند، تاکید کرد: حذف صفحات حائز اهمیت و مورد توجه مردم ما، ورود به صفحات شخصی، تعلیق و حتی مسدود کردن برخی از این صفحات، حذف محتوای مهم از منظر فرهنگ ملی و از این دست رخدادها، عملا به این معناست که حاکمیت رسانه‌ای کشور مورد تعرض واقع شده است.

امامیان با ارائه پیشنهاداتی مانند ضرورت همکاری بین‌المللی تنظیم‌گران در مهار قدرت بلامنازع پلتفرم‌های آمریکایی، برقراری تعادل بین حاکمیت رسانه‌ای کشورها و بهره‌مندی از منافع فعالیت پلتفرم‌های بین‌المللی به عنوان موضوع اصلی همکاری مشترک  تنظیم‌گران، احترام به حاکمیت ملی و التزام به اصل بی‌طرفی سیاسی پلتفرم‌های بین‌المللی به عنوان پیش‌شرط مشترک تنظیم‌گران برای ادامه فعالیت آن‌ها در کشورهای متبوع به صحبت‌ خود پایان داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =