اهمیت ارزش پولی کالا در زمان انجام خرید توسط مشتریان

تحقیقات نشان می‌دهند که به طور متوسط 4 مورد از هر 10 مصرف‌کننده در وضعیت مالی بدتری قرار گرفته‌اند. 13 درصد مصرف‌کننده‌ها نیز خریدهای مهم خود را به تأخیر انداخته‌اند که این موضوع محدودیت بزرگی برای حجم معاملات و درآمد بانک‌های خرد ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عواقب مخرب بحران کووید 19 بر حاشیه سود بانکداری خرد تأثیرگذار خواهد بود. در حال حاضر اقتصاد دنیا در وضعیت رکود به سر می‌برد و نمی‌توان در مورد زمان و مسیر حرکت به سمت احیاء اقتصادی اظهارنظر کرد. سطح اعتماد مصرف‌کننده‌ها پایین است. تحقیقات ما نشان می‌دهند که به طور متوسط 4 مورد از هر 10 مصرف‌کننده در وضعیت مالی بدتری قرار گرفته‌اند. 13 درصد مصرف‌کننده‌ها نیز خریدهای مهم خود را به تأخیر انداخته‌اند که این موضوع محدودیت بزرگی برای حجم معاملات و درآمد بانک‌های خرد ایجاد کرده است.

با توجه به آنکه مسیر احیاء اقتصادی غیر مطمئن است، ارزش پول به مهم‌ترین عامل در تصمیم‌گیری مشتری‌ها تبدیل شده است. نیمی از مصرف‌کننده‌ها در همة بازارهای دنیا احساس می‌کنند که ارزش پول در مقایسه با دوران پیش از پاندمی کووید 19 افزایش پیدا کرده است.

افزایش سطح بدهی و پایین بودن نرخ‌های بهره باعث کاهش درآمد بانک‌های خرد خواهد شد. مشاهده می‌کنیم که بسیاری از بانک‌های بین‌المللی از بازارهای جهانی عقب‌نشینی می‌کنند و بیشتر بر بازارهای داخلی تمرکز کرده‌اند.

پایداری مدل‌های اعتباری کنونی در درون بانک‌ها کاهش پیدا خواهد کرد که این موضوع خود به محدود شدن اعتبارهای مالی منجر خواهد شد.

این موانع چگونه رفع می‌شوند؟

در تجربه متخصصان، تعدادی از ملاحظات کلیدی وجود دارد که می‌تواند به بانک‌های خرده‌فروش در پیشرفت سریع‌تر در سفر مشتریان متصل کمک کند:

1) به خواسته‌های مشتریان خود نزدیک شوید. توانایی تفکر جامع، در ایجاد یک تجارت مشتری محور مهم است. اطمینان حاصل کنید که می‌دانید و بر اساس خواسته‌ها، نیازها و ارزش‌های مشتریان عمل می‌کنید. به طور مستمر به خارج از سازمان و صنعت نگاه کنید تا از همسویی با بهترین تجربیات مشتری در زندگی روزمره اطمینان حاصل کنید.

2) کارها را به صورت چابک انجام دهید. تغییرات را به مراحل خاصی تقسیم کنید، آنها را دنبال کنید و پیاده‌سازی کنید. برای ارزیابی اینکه آیا این تغییر در رویکرد «آزمون و یادگیری» موفق بوده است، از نمایی دور به پروژه بنگرید. این موضوع بیشتر در مورد یک سری تغییرات کوچک صادق است که روی هم جمع می‌شوند و تحول قابل ملاحظه‌ای را ایجاد می‌کنند.

3) ایجاد انعطاف‌پذیری. چالش‌های امروز را با انعطاف‌پذیری و عزم راسخ بپذیرید و آماده باشید تا منتظر اتفاقات غیر منتظره باشید، شکست را سریع قبول کنید و در این راه یاد بگیرید. با توسعه معماری سازمانی متصل، خواهید دید که سرعت تغییر مسیر به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

4) نیروی انسانی را حفظ کنید. در حالی که تعبیه فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و اتوماسیون در ایجاد تعاملات بیشتر و بدون نقص برای مشتریان بسیار مهم است، به یاد داشته باشید که شما همچنین باید تجربه را «واقعی» نگه دارید. سازمان‌های بزرگ بر اساس کیفیت خدمات و اشتیاق مردم و احساس هدف آن تعریف می‌شوند.

5) از فناوری‌های جدید استفاده کنید. به طور مداوم به بررسی فناوری‌های جدیدی بپردازید که می‌تواند به شما در ارائة خدمات بهتر به مشتریان یا ایجاد ارتباط یکپارچه با مشاغل شما کمک کند. با فرصت‌های فعال‌شده از طریق فضای ابری، یادگیری ماشین و پیشرفت در علم داده‌ها آزمایش کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =