ضرورت تقویت سرمایه بانک‌های دولتی

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: تقویت سرمایه بانک‌ها به خصوص بخش دولتی بسیار لازم است، زیرا در طول زمان حجم و گستره عملیات افزایش می‌یابد.

به گزارش بانکداری الکترونیک، روح‌الله خدارحمی  مدیرعامل بانک کشاورزی  درباره مشکل بانکداری در کشور ابراز کرد: مشکل عمده‌ای که تمام تولید کنندگان کشور و فعالان اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بی‌ثباتی اقتصادی، تورم بالا و مواردی است که از این بابت حادث شده است. امیدوارم در دولت جدید با برنامه‌ریزی بهتر، رسیدگی بیشتر و گشایش‌هایی که ایجاد می‌کند، شرایط اقتصادی برای فعالیت کارآفرینان و فعالان اقتصادی بهبود پیدا ‌کند زیرا در این‌صورت است که روابط مشتریان و فعالان اقتصادی با بانک هم بهتر خواهد شد و به طور طبیعی نرخ مطالبات غیرجاری هم کاهش پیدا می‌کند. در عین حال تقویت سرمایه بانک‌ها به خصوص بخش دولتی بسیار لازم است، زیرا در طول زمان حجم و گستره عملیات افزایش می‌یابد.

مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه افزود:  دولت در سال‌های گذشته به دلیل محدودیت‌هایی که داشته از افزایش سرمایه بانک‌ها تا حدودی بازمانده است و امید می‌رود در شرایط دولت جدید توجه بیشتری به این موضوع شود زیرا افزایش سرمایه بانک‌ها برای بهبود عملکردشان لازم است، البته رایزنی‌هایی هم برای رفع مشکلات درحال انجام است. خوشبختانه طی سال‌های اخیر موسسات غیر مجاز و بانک‌هایی که عملکرد نامناسبی داشتند یا اصلاح شدند و یا به ادغام درآمدند و شرایط بهتری از این نظر برای نظام بانکی ایجاد شد. بانک کشاورزی هم به عنوان یک بانک تخصصی به طور نسبی به مساعدت و کمک بیشتری از جانب دولت برای اینکه بتواند منابع ارزان‌تری در اختیار بخش کشاورزی قرار دهد، نیاز دارد.

خدارحمی دراین خصوص بیان کرد: به لحاظ حجم منابع خوشبختانه موفق به پاسخگویی بودیم، اما از حیث نرخ سود از آنجا که لاجرم روش‌های مرسوم تجهیز منابع  مورد استفاده قرار گرفت، هزینه تمام شدن این منابع در حدی است که برای فعالان بخش کشاورزی خیلی دلچسب نیست، بنابراین امیدوار هستیم دولت جدید در این زمینه هم با گشایش‌ها، برنامه‌ریزی بهترو هماهنگی بیشترموانع ارتقا سطح دسترسی کشاورزان به منابع اعتباری را بردارد و ما هم درتلاش هستیم تا در این مسیرحرکت‌هایی را به ثمر بنشانیم.

منبع:ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  4