معرفی پروژه کُرتکنولوژی ۵G توسط پرداخت الکترونیک سداد

مسیر پیمنت تا اینترنت نسل پنجم

مدیرعامل جدید شرکت پرداخت الکترونیک سداد امروز در مراسمی با حضور مدیران ارشد این شرکت و اصحاب رسانه از پروژه ای سخن گفت که به نظر می رسد سداد را علاوه بر ماموریت اصلی‌اش یعنی پرداخت، به سمت فناوری ارتباطات سوق می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پس از گذشت یک هفته از انتصاب «محسن علیپور» به عنوان مدیرعامل جدید شرکت پرداخت الکترونیک سداد، این شرکت امروز طی مراسمی با معرفی پروژه کُر 5G گفته که می خواهد فناوری اینترنت نسل پنجم را در اختیار اپراتورهای اینترنت در داخل کشور قرار دهد.

علیپور از معرفی محصولی سخن گفت که به عقیده وی، یک شکوفایی در صنعت ارتباطات و مخابرات خواهد بود بطوریکه شاهد فصل نوینی در این حوزه خواهیم بود.

علیپور با اشاره به اینکه 5جی تاکنون در انحصار دو کشور آمریکا و چین قرار داشته گفت: اپراتورهای اینترنت در داخل کشور طی سال‌های گذشته سعی کردند فناوری 5جی را از تامین‌کنندگان تجهیزات خریداری کنند اما متاسفانه به دلیل تحریم‌ها این شرکت‌ها که اغلب چینی بودند حاضر به فروش محصولات خود به ایران نشدند.

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد اشاره کرد: یک تیم از نخبگان، پلتفرمی را طراحی کردند تا ما بتوانیم خدمات 5جی را در کشور بومی سازی کنیم.

وی با اشاره به خریداری وندورهای کُر 4جی از شرکت های چینی گفت: در گذشته این خریدها هزینه سنگینی در خروج ارز برای کشور داشت و همینطور نکته مهم آنکه این دانش در اختیار ما نبود. امروز اپراتورهای ما می توانند این کُر را آپدیت کرده و گرید جدید آن را به مشترکین ارائه دهند.

طبق گفته علیپور این پلتفرم در اصل به‌روزرسانی شده همان کُر 4جی اپراتورها است. او اعلام کرد این فناوری کاملا مطابق با استانداردهای ITU فراهم شده به همین جهت به سادگی قابلیت تطبیق با شبکه فعلی اپراتورها را دارد و اپراتورها نیازی به تغییر شبکه خود نخواهند داشت.

علیپور گفت: شرکت سداد آمادگی این را دارد تا این زیرساخت را به اپراتورها و همینطور شرکت های خارجی ارائه دهد.

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد در پاسخ به این سوال که چرا یک شرکت که ماموریت اصلی آن حوزه پیمنت است باید اقدام به آماده سازی این زیرساخت کند، گفت: بسیاری از شرکت های پرداخت در کشور هم اکنون در حوزه فناوری مشغول به کار هستند و این محدودیت ها باعث نمی شود تا ما در این حوزه حضور پیدا نکنیم. از طرفی شرکت سداد به عنوان بازوی اصلی بانک ملی همواره از شرکت ها و مجموعه های دانش بنیان استقبال و حمایت کرده است.

وی اشاره کرد: با توجه به اینکه در بانک ملی حدود 15هزار نقطه اتصال به اینترنت و شبکه را داریم و خود این موضوع هزینه بالایی را به مجموعه بانک ملی تحمیل می کند، در همین راستا می توانیم از طریق این تکنولوژی بخشی از این هزینه ها را جبران کنیم.

علیپور به بحث تحول دیجیتال اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر بحث تحول دیجیتال مورد تاکید مجموعه‌ های مختلف است، به همین دلیل در این حوزه گام برداشته‌ایم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  −  28  =