ارزش برآوردی توسن بیش از ۳۶۰۰میلیارد تومان اعلام شد

دکتر پویان فر، ارزشگذار توسن از آیکو درباره ارزش توسن گفت: ارزش برآوردی توسن با کسر بازار پذیری ۳۰۹۰ میلیارد تومان و بدون کسر بازار پذیری ۳۶۳۵ میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در دومین نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت توسن، امید ترابی، معاون توسعه بازار و ارتباط با مشتریان توسن و احمد پویانفر، ارزشگذار توسن از آیکو درباره موقعیت فعلی و آتی توسن در بازار توضیحاتی ارائه دادند.

امید ترابی، معاون توسعه بازار و ارتباط با مشتریان توسن در این نشست خبری، درباره فروش توسن گفت: فروش توسن در 4 بخش، فروش مبتنی بر تحقیق و توسعه، فروش مبتنی بر نیاز مشتریان، فروش مبتنی بر نیازهای رگولاتوری و فروش مبتنی بر صادرات است که بخش صادرات، حدود 4 درصد درآمد توسن را شامل می‌شود. البته علاوه بر موارد ذکر شده، درآمد پشتیبانی نرم افزاری توسن نیز بخش قابل توجهی را شامل می‌شود که بر این اساس 40 درصد درآمد توسن از فروش نرم‌افزار و 60 درصد مربوط به پشتیبانی است.

دکتر احمد پویان فر، ارزشگذار از آیکو  نیز در ادامه این نشست گفت: بر اساس گزارش تحقیقی مکنزی، دویچه بانک و دیلوویت، سهم هزینه فناوری اطلاعات از درآمد بانک‌ها در دنیا 7 تا 10درصد برآورد شده، ولی بر اساس برآورد شرکت آیکو در ایران هزینه فناوری اطلاعات از درآمد بانکداری 1درصد و بر اساس برآورد توسن هزینه 1.7درصد است. بنابراین صنعت بانکداری در حوزه فناوری اطلاعات نیاز به سرمایه‌گذاری گسترده دارد.

وی یکی از مزایای توسن را صادرات سامانه‌های بانکی دانست وخاطر نشان کرد که با رفع تحریم‌ها پتانسیل خوبی برای درآمدزایی این شرکت ایجاد می‌شود. همچنین بهای تمام شده نرم افزار در ایران نسبت به دنیا بسیار پایین‌تر است که این نیز از مزیت‌های دیگر صادراتی است. از مزایای دیگر توسن چسبندگی مشتری به محصول است. زیرا سامانه‌های بانکی، برای بانک حیاتی هستند و امکان تغییر این سیستم‌ها به راحتی امکان پذیر نیست.همچنین توسن شرکت دانش بنیان سطح یک است.

وی افزود: از کل هزینه های فناوری اطلاعات بانک‌ها، 30درصد مربوط به تغییرات است که این شاخص خوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه محصولات جدید است.

براساس پیش بینی گزارش مکنزی سهم تغییرات جدید بانکها، باید از 30 درصد به 50 درصد افزایش پیدا کند. این پیش بینی بیانگر این است که بانکها همچنان انتظار محصولات جدید مبتنی بر تکنولوژی در صعنت بانکداری را دارند و مجبور به سرمایه گذاری مجدد در حوزه فناوری اطلاعات هستند .

دکتر پویان فر در جمع بندی صحبت های خود گفت: ارزش برآوردی توسن با کسر بازار پذیری ۳۰۹۰ میلیارد تومان و ارزش برآوردی توسن بدون کسر بازار پذیری ۳۶۳۵ میلیارد تومان است.

توسن پرتفوی بازار سرمایه را متنوع‌‌تر می‌کند

علی تیموری شندی، مدیرعامل گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما به عنوان متعهد خرید، ضمن ابراز خرسندی از حضور شرکت توسن در بازار سرمایه گفت: فضای اقتصادی کشور به سمت دیجیتالی شدن حرکت می‌کند، همانند روند‌هایی که در بازارهای جهانی اتفاق افتاده است. روند دیجیتالی شدن همه شئون اقتصادی را در بر گرفته است.

او با بیان اینکه حوزه خدمات پولی یکی از حوزه‌های پیش‌رو در این زمینه است، گفت: با توجه به این پیش‌رو بودن حوزه خدمات پولی، جایگاه شرکت توسن به عنوان یک شرکت تکنولوژی محور که سرویس‌ها و زیرساخت‌های لازم برای دیجیتالی شدن بانک‌ها را فراهم می‌کند در سال‌های آینده تقویت خواهد شد.

تیموری افزود: امیدواریم که عرضه اولیه سهام توسن عرضه موفقی باشد و بتواند ترکیب صنایع موجود در بازار را متنوع‌تر کند. هرچه صنایع تکنولوژی محور در بازار بیشتر باشند، قطعا تنوع بیشتری به ترکیب پرتفوی بازار خواهند بخشید و این به سودآوری بیشتر سرمایه‌گذاران در این حوزه کمک خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄    =  6