۴۵ درصد از کارتخوان های بانکی نظارت مالیاتی ندارند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه از حدود ۱۰ میلیون دستگاه کارت‌خوان در کشور ۴۰ الی ۴۵ درصد این دستگاه‌ها مورد هیچ نظارتی از سوی سازمان‌های مالیاتی قرار نمی‌گیرند.

به گزارش بانکداری الکترونیک، محمدرضا پورابراهیمی، راهکار کاهش جبران کسری بودجه را توجه به اصلاح ساختار نظام مالیاتی دانست و گفت: ما باید به سرعت قوانین مربوط به تغییرات در بدنه امورمالیاتی در کشور را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه دولت جدید می‌تواند کار و اقدامات خود را از همین بخش آغاز کند، تاکید کرد: برخی احکام در امور مالیاتی هنوز اجرا نمی‌شود و دولت می‌تواند اقدام به اجرای این موارد کند تا به واسطه آن مقداری از کسری بودجه سالیانه که رقم هنگفتی است جبران شود لذا ما می‌دانیم که این موارد نمی‌تواند مشکل کسری بودجه را در کوتاه مدت برطرف کند، اما انجام همین امور هم نباید دور از ذهن بماند.

پورابراهیمی با بیان اینکه در اجرای موضوعات مالیاتی قانون باید به درستی اجرا شود، بیان داشت: همین طور ما باید با ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی از سوداگری در بازار‌های موازی جلوگیری کنیم و به نوعی کسری بودجه را جبران کنیم که در این زمینه قانون مالیات بر عایدی سرمایه پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان بیان داشت: ما در این قانون نظارت سازمان‌های مالیاتی را مدنظر قرار دادیم تا براساس این قوانین به عنوان مثال تمام دستگاه‌های کارتخوان در کشو زیر نظر سازمان‌های مالیاتی قرار بگیرد، اما متاسفانه از حدود ۱۰ میلیون دستگاه کارتخوان در کشور که کار نقل و انتقال پول را در کشور انجام می‌دهند ۴۰ الی ۴۵ درصد این دستگاه‌ها مورد هیچ نظارتی از سوی سازمان‌های مالیاتی قرار نمی‌گیرند که این خود می‌تواند باعث فرارمالیاتی شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

41  −    =  32