سیم کارت های NFC بدون آنتن خارجی

شرکت Watchdata محصول جدید خود به نام SIMpass-SC (نسخه جدیدی از SIMpass)را رونمایی کرد. این محصول جدید دارای آنتن داخلی است و از آنتن خارجی استفاده نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به گفته "مایکل یو" این محصول همان محصولی است که اپراتور ها مدت هاست انتظار آن را می کشند.این سیم کارت ها از نظر ظاهری و ابعاد کاملا مشابه سیم کارت های موجود است و می تواند بدون نیاز به هر گونه تغییر در تلفن همراه کاربر، روی آن نصب شود و امکان NFC را به گوشی تلفن همراه کاربران بیافزاید.

 

شرکت Watchdata تا کنون سه میلیون Simpass به بازارهای جهانی عرضه کرده است.این سیم کارت ها دارای تاییدیه شرکت ویزا و مستر کارت هستند و در حال حاضر در این سیستم ها مورد استفاده قرار می گیرند.

این سیم کارت ها در Mobile World Congress in Barcelona ارائه خواهد شد.همگام با انتشار این خبر شرکت پدیسار انفورماتیک نماینده رسمی شرکت Watchdata در ایران آمادگی خود را جهت ارائه محصول جدید در بازار ایران اعلام نمود.

درباره NFC

NFC جدیدترین فناوری بی سیمی است که این امکان را برای دستگاه ها فراهم کرده تا در فواصل کوتاه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اطلاعات انتقالی بین دستگاه ها از طریق یکی از دو روش زیر واقع می شود: موج کوتاه و یا لمس و اتصال که شایع تر می باشند.

این ارتباط مابین دو دستگاه دستی مثل دو تلفن نمی تواند رخ دهد. اما با یک تلفن همراه و چیزی شبیه آن عمل می کند، برای مثال یک دستگاه پرداخت موجود در فروشگاه یا حتی چیزی به سادگی یک اتیکت (tag)، برچسب، پوستر، عکس برگردان یا کارتی که تراشه های NFC در آن تعبیه شده باشد. در مورد این اهداف ساده باتری ها نیازی به تراشه های NFC ندارند. در عوض، تراشه ها در نوعی حالت انفعالی قرار دارند و برای فعال کردن توسط دستگاه دیگری که می تواند فیلد RF(فرکانس رادیویی) تولید کند، در دسترس می باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

37  −    =  27