بیش از ۲.۵ میلیون کاربر فعال اپلیکیشن ایوا/ تبدیل ایوا به سوپر اپلیکیشن

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد خبر داد:

محمدعلی محمودزاده دانلود اپلیکیشن ایوا توسط فروشگاه‌های نرم‌افزاری مختلف موبایلی را نزدیک به 10 میلیون اعلام کرد و گفت: خوشبختانه تعداد کاربران فعال اپلیکیشن ایوا بالای 2 تا 2 و نیم میلیون است که این میزان روزانه در حال توسعه و افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدعلی محمودزاده، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت 17 مردادماه روز خبرنگار و به‌ میزبانی این شرکت برگزار شد، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این مجموعه ارائه کرد. همچنین بخشی از خدمات جدید در حوزه پرداخت را معرفی و به تشریح آنها پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه استراتژی‌ ایشان از زمان پذیرفتن مسئولیت در شرکت پرداخت الکترونیک سداد ایجاد تغییرات بنیادی و منطبق کردن رویکردهای شرکت با فعالیت‌ها و اهداف بانک ملی ایران بوده، گفت: توسعه زیرساخت‌های شرکت پرداخت الکترونیک سداد از جمله راهبردهای اصلی‌مان بوده است.

نشان بانک، محصولی نوآورانه و خلاقانه است

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد با اشاره به راه‌اندازی سرویس نشان بانک در اپلیکیشن ایوا، نشان‌بانک را از محصولات شاخص این شرکت دانست و بیان کرد:  نشان بانک شعبه دیجیتال بانک ملی ایران، محصول جدید شرکت پرداخت الکترونیک سداد، محصولی نوآورانه و خلاقانه است که به این واسطه سعی شده از حضور فیزیکی مشتریان در شعب بانک کاسته شده و خدمات متنوع بانکی با سهولت و سرعت بالاتری به مشتریان ارائه شود.

وی همچنین به احراز هویت دیجیتالی جهت دریافت خدماتی همچون افتتاح حساب و دریافت تسهیلات در سرویس نشان بانک اشاره و تاکید کرد: تاکنون در احراز هویت دیجیتالی مشتریان بانک ملی ایران هیچ خطایی ثبت نشده و انجام همه احراز هویت‌ها با موفقیت بوده است.

ارائه خدمات بانکی در نشان بانک، شعبه دیجیتال بانک ملی ایران

محمودزاده در ادامه یادآور شد: درحال حاضر با استقبالی که توسط مشتریان بانک ملی ایران از سرویس نشان بانک صورت گرفته، در شرایطی هستیم که همه خدمات ارائه شده در مراجعه حضوری به شعب بانکی، اکنون از طریق شعبه دیجیتال بانک ملی ایران قابل ارائه است.

وی با اشاره به صدور کارت‌های مختلف از طریق سرویس نشان بانک اپلیکیشن ایوا، تاکید کرد: انواع کارت‌ها را به‌صورت فیزیکی و الکترونیکی از طریق این پلت فرم صادر می‌کنیم و مشتریان حتی می‌توانند کارت هدیه خود را نیز از طریق این سرویس دریافت کنند.

ارائه تسهیلات زیر 1 میلیارد ریال در نشان بانک

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد با اشاره به ارائه حدود 100 هزار تسهیلات جهت حمایت از مشاغل آسیب دیده کرونا از سوی سرویس نشان بانک اپلیکیشن ایوا، افزود: تسهیلات بانکی همواره از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است که گاها سبب برخی نارضایتی‌ها در میان بعضی از  مشتریان می‌شود. در پلتفرم نشان بانک، همه مراحل و حتی تضامین تسهیلات را به‌صورت غیرحضوری و به‌شکل دیجیتال در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم و قرار است که از این پس ارائه تسهیلات زیر 1 میلیارد ریال در قالب این سرویس انجام شود.

وی به ارائه تسهیلات مختلف همچون مشاغل آسیب دیده از کرونا، سهام عدالت و … از طریق سرویس نشان بانک اشاره کرد و گفت: تسهیلاتی نیز تحت عنوان زرنشان با نظر بانک ملی ایران راه اندازی کردیم که با توثیق طلا درصدی از آن به‌عنوان تسهیلات به مشتریان داده می‌شود.

هم در حوزه نرم افزار و در حوزه سخت افزار، دانش بنیان هستیم

محمودزاده با بیان اینکه در حال حاضر نسخه الکترونیکی قراردادهایی که نیازمند سفته هستند نیز آماده شده ، اظهارکرد: صدور و ابطال تمبر مالیاتی نیز از دیگر امکانات پلتفرم نشان بانک است که می‌تواند افقی روشن در مسیر بانکداری الکترونیک باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما پیمانکار بانک ملی ایران در زمینه دیجیتالی کردن خدمات بانکی هستیم، یادآور شد: کار پرفشار و پشتکار همکاران در شرکت پرداخت الکترونیک سداد سبب شده که علاوه بر  حوزه نرم افزار، در حوزه سخت افزار نیز دانش بنیان شویم به گونه‌ای که اکنون بومی سازی تجهیزات را در دستور کار خود قرار داده و به دنبال وارد کردن علم و دانش این تجهیزات هستیم.

تجهیز 70 درصد دستگاه‌های پایانه فروش شرکت به QR code

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد در ادامه به پرداخت از طریق QR code اشاره و با بیان اینکه  در سراسر کشور 800 هزار دستگاه پایانه فروش داریم و 70 درصد از آنها به QR code مجهز هستند، تصریح کرد: پرداخت از طریق QR code با استفاده از حداقل امکانات صورت می‌گیرد و با شرایط فعلی جامعه تطبیق بیشتری دارد.

وی در ادامه نشست، در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه آیا زیرساخت‌هایی برای استفاده از کارت ایرانی در کشورهای همسایه وجود دارد؟، اظهار کرد: طبیعتا باید کارت‌های صادره از شبکه های بانکی ایران همچون مستر کارت در سایر کشورها به ویژه کشورهای همسایه هم قابل استفاده باشد که معتقدم در آینده نزدیک این اتفاق خواهد افتاد.

راه‌اندازی مرکز نوآوری و تحول دیجیتال شرکت سداد

محمودزاده با بیان اینکه استفاده از کارت‌های صادره از شبکه‌های بانکی در کشورهای همسایه از طریق اتصال سوئیچ بانک مرکزی و بانک دیگر کشورها صورت می‌گیرد، افزود: محقق نشدن این مساله به دلیل تحریم‌ها و مباحث امنیتی برای جلوگیری از سوء استفاده کنندگان و کارهای غیر قانونی همچون سایت‌های شرط بندی است که در جهت آسیب زدن به وضعیت اقتصادی کشور است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در جمع اصحاب رسانه، تاکید کرد: در یکسال گذشته مرکز نوآوری و تحول دیجیتال شرکت پرداخت الکترونیک سداد را راه اندازی کردیم و با دانشگاه‌های مختلف و متخصص در این زمینه مشورت و جلساتی را برگزار کردیم، همچنین با نخبگان حوزه فین تک نیز ارتباط برقرار کرده و معتقدیم آینده صنعت پرداخت در این بستر خواهد بود.

دانلود اپلیکیشن ایوا؛ نزدیک به 10 میلیون

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد درباره پرداخت موبایلی بر پایه NFC ضمن تاکید بر حرکت به این سمت توسط شرکت‌های پرداخت، تصریح کرد: متاسفانه در شرکت‌های پرداخت و در خوشبینانه‌ترین حالت فقط 30 درصد از پوزهای شرکت‌های پرداخت قابلیت NFC دارند. در حوزه پرداخت در این زمینه اقدامات جزیره‌ای صورت گرفته و امیدواریم در آینده شکل فراگیرتری به‌خود گرفته و امکان استفاده از آن برای همه فراهم شود.

وی دانلود اپلیکیشن ایوا توسط فروشگاه‌های نرم‌افزاری مختلف موبایلی را نزدیک به 10 میلیون اعلام کرد و افزود: در گذشته اغلب کاربران این اپلیکیشن را قشر نوجوان و جوان تشکیل می‌دادند اما اکنون گستره بیشتری یافته و مورد استفاده همه گروه‌های سنی قرار گرفته است. خوشبختانه تعداد کاربران فعال اپلیکیشن ایوا بالای 2 تا 2 و نیم میلیون است که این میزان روزانه در حال توسعه و افزایش است.

پرداخت اعتباری هزینه سوخت‌گیری

محمودزاده با اشاره به طرح شرکت پرداخت الکترونیک سداد درباره، پرداخت اعتباری هزینه سوخت‌گیری، خاطرنشان کرد: طرحی را به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پیشنهاد داده‌ایم که بر اساس آن خودرو‌ها در جایگاه‌ها اقدام به سوخت‌گیری می‌کنند و هزینه آن بصورت اعتباری محاسبه و از حساب افراد کسر خواهد شد. یعنی ماشین‌ها پس از سوخت‌گیری، می‌توانند از جایگاه خارج شوند و تسویه هزینه سوخت با ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه این طرح در حال بررسی است و در صورت اجرایی شدن، فراید سوخت گیری را بسیار راحت خواهد کرد، یادآور شد: دستگاه‌های پرداخت در جایگاه‌ها قبلا در انحصار یک بانک بود، اما قرار است 4 یا 5 شرکت پرداخت در این فرایند حضور داشته باشند که کیفیت ارائه خدمات را بهتر خواهد کرد.

تبدیل اپلیکیشن ایوا به یک «سوپر اپلیکیشن»

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد درباره چشم‌انداز شرکت پرداخت الکترونیک سداد درخصوص رمزارزها نیز خاطر نشان کرد: تکنولوژی مبحثی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و ما شرکت‌های دانش‌بنیانی که در این حوزه ورود کرده‌اند، را درکنار خود داریم.

وی اضافه کرد: شرکت پرداخت الکترونیک سداد بحث حمایت از شرکت‌های فین‌تکی و نوآورانه مالی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

محمودزاده در پایان با تاکید بر اینکه این شرکت دنبال آن است که اپلیکیشن ایوا را به یک «سوپر اپلیکیشن» در حوزه پرداخت تبدیل کند، خاطرنشان کرد:  فرآیند راه‌اندازی ایوا تی وی (IVA TV) نیز آغاز شده و قرار است از اوایل پائیز با نگاه جدیدی رونمایی شود.

 

 

منبع: روابط عمومی پرداخت الکترونیک سداد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

26  −    =  17