آثار مثبت تخصیص کارت اعتباری بر رونق تولید

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تخصیص کارت اعتباری آثار مثبتی به همراه خواهد داشت و کمک می‌کند تا تولید رونق بگیرد، زیرا از این طریق می‌توان منابع مورد نیاز تولید را مستقیماً به دست تولیدکننده رساند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدرضا پورابراهیمی در رابطه با بخشنامه جدید بانک مرکزی در راستای اختصاص کارت‌های اعتباری به مردم در طرح کارت اعتباری مبتنی بر زنجیره تامین اعتبار، اظهار کرد: این اقدام کار خوب و ارزشمندی است، زیرا جریان فرآیند تامین مالی بر اساس اعتبار در زنجیره فعالیت‌های اقتصادی از سوی برخی بانک‌ها تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: این ابتکار عمل نیز نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشورهای جهان نیز اتفاق می‌افتد. یعنی به عبارتی دولت‌ها اعتباری به مردم می‌دهند تا با آن اعتبار بتوانند نیازهای خودشان را برطرف کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این طرح به جای اینکه منابع به فرد داده شود مستقیم به فرآیند تولید داده می‌شود، تصریح کرد: این اتفاق باعث می‌شود هزینه‌ها کاهش یابد و به نظر بنده غیرشفاف بودن مسیر تامین مالی را به حداقل می‌رساند.

وی افزود: کسانی که درصدد دریافت این کارت‌های اعتباری هستند می‌توانند به عنوان ضامن از یارانه یا سهام عدالت خود استفاده کنند و این کارت‌ها را دریافت و نیاز خود را تامین کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ماهیت تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم به جای پول نقد، اقدام خوبی است و این موضوع می‌تواند در این شرایط به مردم کمک کند تا کالاهای مورد نیاز خود را تامین کنند.

پورابراهیمی با اشاره به نقدینگی موجود در کشور، گفت: در این طرح اعتبار مستقیما وارد عرصه تولید شده و موجب می‌شود که تولید رونق بگیرد، بنابراین باعث افزایش حجم نقدینگی کشور نخواهد شد.

 

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +    =  11