دورکاری و انعطاف پذیری برای حفظ کارمندان کلیدی

نتایج یک تحقیق نشان می دهد که بر خلاف تمام مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا، کارمندان اداری گزارش‌ می‌دهند که زندگی خصوصی و شغلی خود به دلیل دورکاری بهبود یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تحقیقات جدید سیتریکس نتایج ثابت شدۀ کار از راه دور را نشان داد.  ۸۲٪ از کل پاسخ‌دهندگان موافق هستند که کار از راه دور پس از همه‌گیری شایع‌تر خواهد شد. تحقیقات نشان‌ می‌دهد گزینه‌های کاری از راه دور و انعطاف‌پذیر برای جذب و حفظ کارگران با استعداد کلیدی است. ۵۵ درصد پاسخ‌دهندگان‌ می‌گویند مشاغل در صورت عدم ارائۀ گزینه‌های کار انعطاف‌پذیر، کارمندان بااستعداد را از دست‌ می‌دهند و ۴۵ درصد‌ می‌گویند تنها در صورت تغییر شغل، موقعیتی را قبول‌ می‌کنند که گزینه‌های کاری انعطاف‌پذیر و از راه دور را ارائه دهد. بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان (۵۳درصد) یک قدم جلوتر‌ می‌روند و‌ می‌خواهند سیاست‌های دورکاری‌شان از طرف دولت تنظیم شود.

کار از راه دور هم کار و هم زندگی خصوصی را طی همه‌گیری بهبود بخشیده است

با کمال تعجب، تنها ۲۱درصد از کل پاسخ‌دهندگان احساس‌ می‌کنند که همه‌گیری تأثیر منفی بر کار و حرفۀ آن‌ها داشته و ۲۸درصد حتی‌ می‌گویند از نظر مدیریت زمان، انعطاف‌پذیری و عملکرد کلی تأثیر مثبتی داشته است. علاوه بر این، ۴۱درصد معتقدند که عدم رفت و آمد تأثیر مثبتی در زندگی خصوصی آن‌ها دارد، به آن‌ها امکان‌ می‌دهد بیشتر وقت با خانواده خود بگذرانند (۱۷درصد)، یک سرگرمی (۱۲درصد) انجام دهند یا بیشتر (۱۵درصد) بخوابند.

بر این اساس، نیمی از پاسخ‌دهندگان (۵۲درصد) مدل‌ترکیبی را ‌ترجیح‌ می‌دهند که بتوانند از طریق دفتر و از راه دور کار کنند، در حالی که فقط ۱۴درصد می‌خواهند هر روز به دفتر برگردند.

فرهنگ شرکت باید برای پشتیبانی بهتر از رفاه عاطفی کارکنان سازگار شود

با وجود مزایای عملی که بسیاری از افراد در نتیجۀ کار از راه دور تجربه‌ می‌کنند، ۳۶درصد از پاسخ‌دهندگان احساس‌ می‌کنند که سلامت روان آن‌ها در ۱۲ ماه گذشته بدتر شده است. این تحقیق همچنین نشان‌ می‌دهد که ۸۹درصد از پاسخ‌دهندگان فرهنگ شرکتی را که موجب ارتقا سلامت روانی و یا جسمی‌ می‌شود به همان‌اندازه مهم‌ می‌دانند و خاطرنشان‌ می‌کند که اکنون کسب و کارها نیاز به بازتعریف فرهنگ شرکت برای ارائۀ یک تجربۀ کارمندی را دارند و باعث‌ می‌شود کارکنان به صورت نتیجه‌بخش و طولانی‌مدت کار کنند.

امیر سهرابی، معاون بازارهای نوظهور سیتریکس، اظهارات زیر را بیان کرد: «بر خلاف تمام مشکلات ناشی از همه‌گیری، کارمندان اداری گزارش‌ می‌دهند که زندگی خصوصی و شغلی خود به دلیل کار از راه دور بهبود یافته است. اگر مردم حتی در این شرایط دشوار بتوانند بارقه‌‌ای از امید را ببینند، مهم است که نحوۀ کار آن‌ها پس از همه‌گیری را بهبود بخشیده و راحت‌ترین مکان را برای آن‌ها انتخاب کنید. این بدان معنی است که ما فرصتی برای دیدن نسل شادتری از کارمندان داریم که به شرکت‌های خود مدت بیشتری وفادار هستند؛ زیرا به آن‌ها گزینۀ کار داده‌ می‌شود. در سال ۲۰۲۰، کسب و کارها متمرکز بر بقا هستند، نه رشد. در سال ۲۰۲۱، آن‌ها دیگر به بخش فعالیت‌های تجاری نگاه‌ نمی‌کنند و در جهان پس از همه‌گیری، کارفرمایان باید از آن‌ها حمایت و با آن‌ها کار کنند. با یک نیروی کار‌ ترکیبی که‌ می‌خواهد مردم با آن‌ها تعامل کنند، سازمان‌هایشان باید وقت و منابع خود را برای شناسایی ارزش‌های اصلی خود اختصاص دهند. این تفاوت قابل توجهی در جذب و حفظ کارکنان با استعداد ایجاد‌ می‌کند و ضروری است که مشاغل اولویت آن را داشته باشند تا در آینده اثبات نشود.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  1  =