سقف کارت اعتباری مرابحه به ۲۰۰میلیون تومان افزایش یافت

با صدور بخشنامه بانک مرکزی سقف پرداختی در قالب کارت اعتباری مرابحه به مشتریان بانک‌ها و موسسات اعتباری از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل از بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد که با تصویب کمیسیون اعتباری این بانک، بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند براساس ارزیابی و اعتبارسنجی مشتریان خود، نسبت به تخصیص اعتبار تا سقف مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان در قالب کارت اعتباری مرابحه اقدام کنند.

بانک مرکزی پیش از این در دستورالعمل ابلاغی کارت اعتباری مرابحه به موسسات اعتباری و بانک‌ها تاکید کرده بود که با توجه به ظرفیت بالای عقد مرابحه و کارت‌های اعتباری مبتنی بر این عقد که اعطای تسهیلات برای تأمین طیف وسیعی از کالاها و خدمات مورد نیاز آحاد جامعه را شامل می‌شود، این کارت‌ها باید به تدریج جایگزین تسهیلات متنوع خرد فعلی شبکه بانکی کشور در زمینه‌های مختلف شود تا از این راه، ضمن تأمین نیازهای مالی اقشار مختلف جامعه در زمینه‌های گوناگون کالایی و خدماتی، فرآیندهای زمانبر و پرهزینه اعطای تسهیلات بانکی کوتاه و انحرافات موجود در مصرف تسهیلات با موضوع قرارداد به حداقل رسانده شود.

همچنین براساس این دستورالعمل مقرر شده بود که هریک از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری صرفاً مجاز به اعطای یک کارت اعتباری به متقاضیان باشند، اما دریافت کارت‌های متعدد از چند بانک یا مؤسسه اعتباری، منوط به رعایت سقف دریافتی برای هر مشتری، بلامانع است.

سقف قبلی پرداخت کارت اعتباری به مشتریان ۵۰ میلیون تومان بود که در بخشنامه جدید این سقف به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

برخی از تمهیدات دیگری که در دستور العمل کارت اعتباری در نظر گرفته شده عبارتند از:

۱ -ایجاد امکان بازپرداخت تسهیلات دریافتی با کارت اعتباری مرابحه به صورت نسیه اقساطی با اقساط حداقل ۱۲ تا حداکثر ۳۶ ماهه. علاوه بر نسیه دفعی؛

٢ -الزام به تخفیف حداقل ٩٠ درصد سود مستتر در قسط/اقساط زود پرداخت (متناسب با مدت باقیمانده تا سررسید قسط/اقساط پرداخت شده)، در صورت بازپرداخت تمام یا بخشی از تسهیلات کارت اعتباری توسط مشتری پیش از سررسید؛

٣ -عدم دریافت سود از مشتری در صورت توافق مؤسسه اعتباری و پذیرنده کارت، مبنی بر پرداخت مطالبات پذیرنده از سوی مؤسسه اعتباری (ناشی از استفاده مشتری از کارت اعتباری) در پایان دوره تنفس، مشروط به اینکه مشتری بدهی خود را تا پایان دوره تنفس پرداخت نماید؛

٤ -ایجاد امکان واریز وجه به کارت اعتباری از سوی مشتری، به منظور افزایش مبلغ قابل پرداخت در خریدهای با مبالغ بیش از سقف‌های تعیین شده با استفاده از کارت اعتباری.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  70  =  76