تامین ۱۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی

براساس اعلام بانک مرکزی طی چهار ماهه نخست امسال، برای واردات کالاهای اساسی و ضروری حدود ۱۵ میلیارد دلار تامین ارز شده است که نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۹ رشدی بیش از ۲۷ درصد را نشان می‌دهد.

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل از بانک مرکزی، در چهار ماه ابتدای امسال تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، تجهیزات پزشکی و دارو (نرخ ترجیحی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد رشد اشت و به عدد چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است. 

براساس این گزارش از میزان فوق یک هزار و ۵۴۶ میلیون دلار برای ذرت، جو و گندم، یک هزار و ۱۲۴میلیون دلار برای دانه‌های روغنی و روغن خام، یک هزار و ۱۷۱ میلیون دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی، ۳۴۸ میلیون دلار کنجاله سویا تامین ارز شده است.

علاوه بر آن برای سایر کالاها ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار تامین ارز شده است که رشدی بیش از ۱۵ درصد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. از جمله این کالاها می توان به ماشین آلات اشاره کرد که برای آن سه هزار و ۵۶۴ میلیون دلار تامین ارز شده است.

بنابر گزارش اعلامی اداره صادرات بانک مرکزی، صادرکنندگان همچنین طی دوره مورد نظر، حدود هشت میلیارد دلار با نرخ میانگین موزون دلاری معادل ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان در سامانه نیما اقدام به فروش ارز کرده اند که این رقم در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال قبل حاکی از رشد حدود ۵۵ درصدی است.

به گزارش ایرنا، در چهار ماه نخست امسال در بازار متشکل معاملات ارزی حدود ۵۱۵ میلیون اسکناس دلار با نرخ میانگین ۲۳ هزار و ۲۴۷ تومان و حدود ۹۴ میلیون اسکناس یورو با نرخ میانگین ۲۷ هزار و ۶۳۲ تومان معامله شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب با رشدهای ۲۸۶ درصدی و ۶۶۱ درصدی همراه بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  ⁄  33  =