افزایش شمار کاربران ارزهای دیجیتال

برآوردهای تازه کریپتوداتکام نشان می‌دهد که طی چهار ماه گذشته، تعداد کاربران حوزه ارزهای دیجیتال دو برابر شده است. نباید فراموش کنیم افزایش تعداد کاربران از ۶۵ میلیون به ۱۰۰ میلیون نفر، در حدود ۹ ماه طول کشید.

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل از کریپتونیوز، در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۱، بیت کوین سهم بیشتری در رشد حوزه ارزهای دیجیتال داشت. این در حالی است که در ماه مه، آلت کوین‌های پرسروصدایی نظیر دوج کوین و شیبا اینو باعث شدند تعداد کاربران این حوزه از ۱۴۳ میلیون به ۲۲۱ میلیون نفر برسد.

در گزارش کریپتوداتکام می‌خوانیم:

رقبای جدید نظیر پروتکل‌های اثبات سهام و میم کوین‌ها در ماه مه توانایی‌های بالقوه زیادی از خود نشان دادند، مخصوصاً بعد از آنکه محدودیت‌هایی در حوزه استخراج بیت کوین، صورت گرفت.

کریپتوداتکام عنوان می‌کند که در برآورد خود از داده‌های درون زنجیره‌ای بیت کوین و اتریوم، بررسی نتایج نظرسنجی‌ها و داده‌های داخلی خود استفاده کرده است. این شرکت همچنین عنوان کرده است که داده‌های ۲۴ پلتفرم ارزهای دیجیتال را تحلیل کرده است. با این حال و با وجود روش تحقیق به‌روزشده، نتایج دارای محدودیت‌ها و نقاط ضعف است.

از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه، بیت و کوین و اتریوم در مجموع ٪۸۰ از بازار را تحت سلطه خود داشتند. ماه گذشته این میزان به ٪۶۱ کاهش یافت و در این مدت سلطه دیگر آلت کوین‌ها از ۲۰ به ٪۳۸ رسید.

کاربران ارزهای دیجیتال
یافته‌های سال گذشته مرکز امور مال جایگزین کمبریج نشان می‌دهد که نرخ ورود کاربران جدید به‌صورت نمایی بیشتر می‌شود. در آن زمان ۱۰۱ میلیون نفر در سراسر دنیا از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کردند و این در حالی بود که پژوهش دو سال قبل این مرکز، تعداد کاربران را ۳۵ میلیون نفر تخمین زده بود.

کریپتوداتکام با اشاره به محدودیت‌های روش تحقیق‌شان می‌نویسد:

دلایلی وجود دارد که می‌توان با تکیه بر آنها گفت این برآورد نتایج قابل‌اتکا و نسبتاً دقیقی از تعداد دارندگان دارایی‌های رمزنگاری‌شده در دنیا ارائه می‌کند.

در حال حاضر هر واحد بیت کوین در محدوده ۴۱,۵۲۱ دلار معامله می‌شود و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ٪۵ رشد کرده است. اتریوم هم با رشدی ۲ درصدی در محدوده ۲,۴۰۰ دلار معامله می‌شود. در حال حاضر سهم بیت کوین از بازار ٪۴۶.۷۴ است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄    =  6