با نهنگ‌های بازار رمزارزها آشنا شوید

در بازار کریپتوکارنسی( بازار رمزارزها) به افراد یا سازمان‌هایی نهنگ می‌گویند که از یک رمزارز مقدار زیادی را در اختیار داشته باشند. به صورت کلی مرسوم هست که اگر حداقل ۱۰۰۰ بیت کوین یا رمزارز دیگری در اختیار داشته باشید، نهنگ بازار کریپتو خواهید بود.

به گزارش بانکداری الکترونیک، اولین نهنگ در سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را در بازار ارزهای دیجیتال آغاز کرد، او ۳۰ هزار بیت کوین را در محدوده ۳۰۰ دلار فروخت.

تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که ۱۴ درصد بیت کوین جهان در اختیار ۸۴ نهنگ است. این نهنگ‌ها ۱۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ بیت کوین دارند که ۱۰.۹۱ درصد از کل بیت کوین جهان در کیف پول‌ های آن‌ها نگهداری می‌ شود.

معروف‌ترین نهنگ‌های بازار ارزهای دیجیتال
با توجه به مطالب ذکر شده، حتماً برای شما هم جالب هست که بدانید چه کسانی نهنگ بازار رمزارزها هستند. در ادامه با چند نهنگ عظیم بازار آشنا می‌شویم.

کریگ رایت (Craig Wright)
به عقیده خیلی‌ها کریگ رایت همان ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین هست. این تاجر استرالیایی در آخرین گزارش خود (۲۰۱۹) مدعی شد، بیش از یک‌میلیون واحد بیت کوین دارد. با این ادعا او جز ۳ نهنگ برتر بازار هست.

برادران وینکلواس (Winklevoss)
کامرون و تایلر وینکلواس از ابتدا به بیت کوین ایمان داشتند و مقادیر بالایی از این رمزارز را خریدند. بر اساس گزارش‌های موجود برادران وینکلواس بیش از ۱۰۰ هزار بیت کوین دارند.

تیم درپر (Tim Draper)
تیم درپر، امریکایی در پروژه‌های بزرگی مثل تسلا، هات‌میل، اسپیس ایکس، توئیتر، کوین‌بیس و بایدو سرمایه‌گذاری کرده است و زمانی که بیت کوین تنها ۶ دلار بود، ۴۲ هزار واحد خرید.

بری سیلبرت
بری سیلبرت منبع اصلی اخبار رمزارزها هست. او بنیان‌گذار گروه ارز دیجیتال (Digital Currency Group) هست که یکی از منابع اصلی خبری در حوزه رمز ارزها است. بر اساس گزارش‌ها بری سیلبرت هم‌اکنون ۴۸ هزار بیت کوین دارد.

مایکل نووگراتس (Michael Novogratz)
نووگراتس مدیرعامل Galaxy Digita هست که بخش زیادی از دارایی او به بیت کوین تبدیل شده است. ارزش دارایی دیجیتال نووگراتس بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده است.

ژانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)
بر اساس گزارش‌ها ژائو مدیرعامل صرافی بایننس بیش از دو میلیارد دلار رمزارز دارد.

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)
آرمسترانگ مدیرعامل صرافی Coinbase است که احتمالاً بیش از یک میلیارد دلار دارایی دیجیتال دارد.

 

تأثیر مرگ نهنگ‌ها بر بازار
در کنار صرافی‌ها و سازمان‌ها افراد نیز جز نهنگ‌های بازار محسوب می‌شوند، سؤال مهم این هست که اگر زندگی یک نهنگ پایان یابد، دارایی دیجیتال او چه می‌شود؟ اگر هر دارایی جز ارز دیجیتال بود، وارث فرد به آن دارایی دسترسی پیدا می‌کردند.

بانک‌ها و قوانین دولت‌ها برای این شرایط قوانین کاملاً شفاف دارند اما دارایی دیجیتالی که رمز عبورش تنها در دست فرد هست، ممکن برای همیشه از دست برود. در همین تیرماه بود که با این رویداد مواجه شدیم. مرسیا پاپسکو، بیلیونر ۴۱ ساله زمانی که درگذشت، صاحب بیش از یک‌میلیون بیت کوین بود. نابودی این حجم بیت کوین تغییرات شدیدی در بازار ایجاد خواهد کرد. مرگ پاپسکو توسعه‌دهندگان بازار ارز دیجیتال را به فکر ابداع راه‌حلی در این خصوص انداخته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

82  −    =  78