معرفی شرکت یوآیدی و خدمات احراز هویت آن

احراز هویت کاربران به‌عنوان یک حلقه گمشده مانع از شکل‌گیری زنجیره خدمات دولت الکترونیک می‌شد. تا اینکه سرانجام یوآیدی به‌عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در ایران یک انقلاب بزرگ را به وجود آورد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، توسعه زیرساخت اینترنت در دنیا، باعث حرکت بسیاری از سازمان‌ها و کسب‌وکارها به سمت ارائه خدمات الکترونیک به مردم شده است. در این بین آنچه بیش از هر چیز دیگری اهمیت پیدا می‌کند، اعتماد به اصالت و هویت است. برای حل مشکل اعتماد مردم به کسب‌وکارهای اینترنتی مدت‌ها پیش راه‌حل مناسب ابداع شده بود؛ اما بسیاری از سازمان‌های دولتی برای ارائه خدمات خود به مردم نیاز به احراز هویت آن‌ها دارند.

احراز هویت کاربران به‌عنوان یک حلقه گمشده مانع از شکل‌گیری زنجیره خدمات دولت الکترونیک می‌شد. تا اینکه سرانجام یوآیدی به‌عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در ایران یک انقلاب بزرگ را به وجود آورد. در حال حاضر بسیاری از سازمان‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی از خدمات یوآیدی برای احراز هویت کاربران خود استفاده می‌کنند. به‌این‌ترتیب ضریب امنیت فعالیت‌ها در بستر وب به طور چشمگیری ارتقا پیدا می‌کند. 

چرا یوآیدی متولد شد؟

یوآیدی پاسخ شایسته برای یک نیاز بزرگ در کشور است و به‌خوبی توانسته است که اعتماد همکاران خود را جلب کند. این موفقیت حاصل همکاری یک تیم با انگیزه و جوان از متخصصان ایرانی است که با هدف ارائه خدمات برتر به مردم ایران به دور یکدیگر جمع شده‌اند. 

هر تحول بزرگی از دل یک محدودیت متولد می‌شود. یوآیدی نیز دقیقاً محصول یک محدودیت بزرگ است. بسیاری از سازمان‌ها برای ارائه خدمات خود باید از هویت واقعی کاربرانشان اطمینان حاصل کنند. مسئله‌ای که در سال‌های گذشته به شیوه‌ای سنتی با آن برخورد می‌شد.

اگر کسی نیاز به دریافت کد بورسی داشت، باید برای احراز هویت به‌صورت حضوری به دفاتر ذی‌صلاح که توسط سازمان بورس مشخص می‌شد، مراجعه می‌کرد. احتمالاً اخبار ازدحام مردم برای انجام احراز هویت به‌صورت حضوری در سال‌های اخیر را به‌خاطر دارید. به‌علاوه بسیاری از مردم در شهرهای مختلف امکان دسترسی راحت به مراکز احراز هویت را ندارند. یوآیدی با ارائه خدمات احراز هویت دیجیتال به سامانه سجام، به خوبی این مشکل را حل کرده است. در حال حاضر هر ایرانی در هرکجای این مرز و بوم می‌تواند کار احراز هویت سجام را ظرف چند دقیقه به پایان برساند. 

شاید دلیل تولد یوآیدی یک چیز باشد؛ اما به‌خاطر داشته باشید که دلایل ادامه حیات یوآیدی بسیار زیاد است و آن برخورداری تمام مردم ایران از خدمات الکترونیک به ساده‌ترین شکل ممکن است.  

فناوری‌های مورد استفاده در شرکت یوآیدی برای احراز هویت 

الگوریتم‌های هوش مصنوعی مهم‌ترین ابزار کار ما در یوآیدی به شمار می‌روند. این الگوریتم ها زمینه‌ساز تحولات شگرفی شده‌اند. در حالت کلی فناوری‌های مورد استفاده در شرکت یوآیدی به دو دسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از: 

تطبیق چهره (Face Detection) 

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که موجب می‌شد سازمان‌ها روی احراز هویت حضوری تأکید داشته باشند، مسئله تطبیق اطلاعات هویتی فرد با خود او بود. فناوری تطبیق چهره به‌عنوان یک راه‌حل بسیار مناسب برای این منظور تعریف شده است که بدون نیاز به اپراتور انسانی کار تطبیق چهره افراد با اطلاعات هویتی آن‌ها انجام می‌شود. مکانیزم این فناوری نیز مشخص است؛ هر فردی که دارای کارت ملی هوشمند است، تصاویر هویتی در سازمان ثبت احوال از او وجود دارد. در فرآیند احراز هویت غیرحضوری، تصویری از فرد با تصاویر موجود از او در بانک اطلاعات ثبت احوال مطابقت داده می‌شود. در صورت تطابق کامل میان این دو تصویر، هویت فرد احراز می‌گردد. 

تشخیص زنده‌بودن (Liveness Detection) 

قبل از آنکه کار تطبیق چهره انجام شود، باید از زنده‌بودن تصویر اطمینان حاصل کنیم. فناوری تشخیص زنده‌بودن، مبتنی بر ویدئو کار می‌کند. در واقع بر مبنای پارامترهایی که برای آن تعریف شده است، می‌تواند تشخیص دهد که یک ویدئو به‌صورت زنده در حال ضبط شدن است یا خیر. برخی از این پارامترها شامل نور، صدا و حرکت در ویدئو است. این فناوری کاملاً مستقل از نیروی انسانی کار می‌کند. 

آنچه یوآیدی را از دیگران متمایز می‌کند 

هر کسب‌وکاری برای آنکه بتواند به حیات خود ادامه دهد و پایداری خود را در بلندمدت تثبیت کند، نیاز به برخورداری از مزایای رقابتی در مقایسه با کسب‌وکارهای مشابه خود دارد. یوآیدی که به‌عنوان اولین سرویس ارائه‌دهنده خدمات احراز هویت دیجیتال در ایران شناخته می‌شود نیز از این اصل کلی مستثنا نیست. مجموعه‌ای از خدماتی که یوآیدی می‌تواند در اختیار کسب‌وکار شما قرار دهد، عبارت‌اند از: 

•    احراز هویت دیجیتال در هر لحظه از شبانه‌روز 
•    دقت و ضریب اطمینان بسیار بالا
•    مستقل از مرکز تماس و نیروی انسانی 
•    بالاترین سطح حفاظت از داده‌ها و رعایت حریم خصوصی کاربران 
•    آنالیز داده‌ها و ارائه نتایج در کوتاه‌ترین زمان ممکن 

خدمات احراز هویت یوآیدی برای چه کسب‌وکارهایی قابل استفاده است؟ 

یوآیدی هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات خود به سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف ندارد. با این وجود برخی از مهم‌ترین گروه‌های شغلی که می‌توانند از خدمات یوآیدی بهره ببرند، عبارت‌اند از: 

بانک‌ها و مؤسسات مالی 

بانکداری الکترونیک امروز به یک ضرورت تبدیل شده است و بانک‌ها در حال حرکت پرشتاب به سمت الکترونیکی کردن خدمات خود هستند. در همین راستا مسئله تأمین امنیت کاربران و احراز هویت آن‌ها اجتناب‌ناپذیر است. گردش مالی که امروز به‌صورت الکترونیکی در کشور برقرار است، با سرعت زیادی در حال افزایش است. بانک‌ها نیاز دارند تا محیط امنی برای این منظور ایجاد کنند و همچنین سرعت و کیفیت خدمات خود را نیز روزبه‌روز ارتقا بخشند. در همین راستا یوآیدی خدمات بزرگی را به بانک‌ها ارائه می‌دهد. 

اپراتورهای تلفن همراه 

مسئله سیم‌کارت‌های بی‌هویت مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرده بود که در نهایت به‌موجب قانون اپراتورها موظف شدند تا خرید و فروش سیم‌کارت را در بستر رسمی و پس از احراز هویت کاربران انجام دهند. یوآیدی می‌تواند به اپراتورهای تلفن همراه برای احراز هویت غیرحضوری خریداران سیم‌کارت کمک کند. 

بازار سرمایه 

برای دریافت کد بورسی نیاز به احراز هویت وجود دارید. در حال حاضر یوآیدی در همکاری با سامانه سجام زیرساخت‌های لازم برای احراز هویت غیرحضوری متقاضیان دریافت کد بورسی را فراهم آورده است. 

قوه قضاییه 

هر فرد پس از تشکیل یک پرونده در قوه قضاییه به‌منظور اطلاع از روند رسیدگی به پرونده باید از سامانه ثنا استفاده کند. همچنین قوه قضاییه ابلاغیه‌های خود را به‌صورت الکترونیک در این سامانه برای افراد ارسال می‌کند. هر فرد برای ایجاد حساب کاربری شخصی در این سامانه نیاز به یک‌بار احراز هویت دارد. یوآیدی به‌عنوان همکار قوه قضاییه در این زمینه فعالیت می‌کند. 

صرافی‌های ارز دیجیتال 

صرافی‌های رمزارزها که به محلی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند نیز نیاز به احراز هویت کاربران خود دارند. هر کاربر برای افتتاح حساب در یک صرافی دیجیتال ابتدا باید احراز هویت شود. یوآیدی در حال حاضر با صرافی‌های ایرانی دنیای رمزارزها در جهت احراز هویت کاربران صرافی های رمز ارز همکاری می‌کند. 

پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری آنلاین 

پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری‌های آنلاین نیاز به ایجاد فضایی مبتنی بر اعتماد برای کاربران خود هستند. یوآیدی در این راستا می‌تواند کمک‌های شایانی به این پلتفرم‌ها ارائه کند و با جلوگیری از کلاهبرداری آنلاین و همچنین کمک به اعتبارسنجی داده‌ها، بخش بزرگی از مشکلات پیش روی آن‌ها را برطرف کند. 

یوآیدی، آغاز یک مسیر است 

یوآیدی پایان یک اتفاق نیست؛ بلکه سرآغاز یک مسیر است. مسیری که نوید آینده درخشانی را برای ارتقای کیفیت خدمات اینترنتی به مردم ایران می‌دهد. خدمات احراز هویت یوآیدی ظرف مدت‌زمان کوتاهی سرمنشأ تحولات مثبت بسیار زیادی در کشور شده است. ما در یوآیدی خود را متعهد می‌دانیم که با قدرت بیشتر در مسیر خدمت‌رسانی بهتر به شما عزیزان قدم برداریم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  2