امکان ثبت عملیات حقوقی چک های صیادی در بانک ملی

مشتریان حقوقی می توانند با ورود به سایت بانک ملی ایران و بخش حقوقی چک های صیادی از امکان ثبت، تائید یا رد، استعلام و انتقال چک های حقوقی خود استفاده کنند.

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، با اجرایی شدن قانون " اصلاح قانون صدور  چک"   از ابتدای سال 1400 نحوه صدور، دریافت و انتقال چک تغییراتی داشته و افرادی که مبادلات خود را از طریق چک انجام می دهند با رعایت الزامات و تکالیف از این خدمت استفاده کنند.

بانک ملی ایران با فراهم کردن امکان درخواست و صدور دسته چک صیادی برای مشتریان حقیقی اینک برای مشتریان حقوقی خود نیز امکان صدور، دریافت و انتقال چک را در سایت خود به آدرس https://sayad.bmi.ir فراهم کرده است و مشتریان حقوقی این بانک با ورود به این صفحه می توانند چک مورد نظر خود را در وجه شرکت و یا شخص مورد نظر خود انتقال دهند .

گفتنی است مشتری حقوقی و یا نماینده شرکت،  باید ابتدا فرم درخواست ثبت مبادلات چک صیادی (فرم درخواستی) را  به شعبه تحویل  نموده و پس از احراز هویت،  نماینده  معرفی شده می تواند  ازطریق نشانی https://sayad.bmi.ir  وارد سامانه شده و با انتخاب گزینه مشتری حقوقی عملیات چک صیادی را بر اساس دسترسی های ایجاد شده (ثبت ، انتقال ، تأیید ، استعلام ) انجام دهد.

صادر کننده چک های جدید باید مندرجات چک شامل تاریخ سررسید، مبلغ و اطلاعات هویتی ذینفع (گیرنده چک) را علاوه بر اینکه در برگ چک درج می کند در سامانه صیاد نیز ثبت نماید و ذینفع چک نیز هنگام دریافت برگ چک باید مندرجات آن را درسامانه صیاد، استعلام و با مندرجات برگ چک مطابقت دهد.

مشتریان حقوقی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر  با دریافت فایل زیر از جزئیات بیشتر این طرح آگاهی یابند.

دریافت فایل

دریافت فایل

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  3