به پرداخت ملت جایگاه نخست بازار تراکنش ها را پس گرفت/ اختلاف سه درصدی در مبلغ تراکنش ها با سپ

بولتن شاپرک شماره 72 منتشر شد

گزارش اقتصادی خردادماه شاپرک حاکی از آن است که به پرداخت ملت هم در تعداد و هم در مبلغ تراکنش ها از پرداخت الکترونیک سامان پیشی گرفته بطوریکه توانسته با سهم تعدادی 19.93درصد و سهم مبلغی 20.26 درصدی رتبه نخست را از آن خود کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بررسی دریافت فایل نشان می دهد، شرکت "به پرداخت ملت" مجددا هم در
تعداد و هم در ارزش ریالی تراکنش ها از شرکت "پرداخت الکترونیک سامان" پیشی گرفته و به ترتیب با سهم تعدادی 19/93 درصد و سهم مبلغی 20/26 درصد رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. اختلاف سهم تعدادی این شرکت با دومین شرکت بازار یعنی شرکت "پرداخت الکترونیک سامان" رقم ناچیزی برابر با 0/01 درصد بوده اما اختلاف سهم مبلغی آنها بالغ بر سه درصد است.

 

مقایسه دو شکل بالا با شکل های مشابه در گزارش اردیبهشت ماه حکایت از آن دارد که علیرغم اینکه میزان نوسانات این سهم ها در مولفه تعدادی قابل توجه نبوده ولیکن بین دو شرکت "به پرداخت ملت" و "پرداخت الکترونیک سامان" جابجایی صورت گرفته است. نوسانات سهم مبلغی این دو شرکت نیز بگونه ای بوده که در ترتیب آنها در مولفه مبلغی تغییر اتفاق افتاده است.

سهم شرکت های PSP از بازار تراکنش های هر یک از ابزارهای پذیرش

بر اساس این گزارش، در خرداد ماه شرکت "به پرداخت ملت" همچنان با پوشش 20/58 درصد از بازار تراکنش های کارتخوان فروشگاهی، بالاترین سهم را در اختیار خود دارد. در این ماه شرکت "تجارت الکترونیک پارسیان" با کسب 35/75 درصد از سهم بازار تراکنش های اینترنتی، به عنوان ارائه دهنده ی خدمات به بیشترین تعداد تراکنش های مذکور محسوب میشود.

شرکت "پرداخت الکترونیک سامان" با پوشش 30/37 درصدی از سهم تعدادی تراکنش های موبایلی به عنوان دارنده ی بالاترین سهم در بازار تراکنش های موبایلی شناخته شده است.

بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنش های ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی به شرکت "به پرداخت ملت" تعلق دارد. اختلاف سهم این شرکت در ابزار کارتخوان فروشگاهی در خرداد ماه نسبت به ماه گذشته، رقم 0/32 درصد بوده است. این شرکت با 1/99 درصد افزایش، بالاترین اختلاف را نیز بین سهم تعدادی تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی نشان میدهد.

این شاخص در ابزار پذیرش موبایلی با رقم مثبت 0/51 درصدی در شرکت "پرداخت الکترونیک سامان " مشاهده میشود.

در این ماه همچنان شرکت "به پرداخت ملت" با پوشش 19/77 درصدی از مبالغ بازار کارتخوان فروشگاهی، بالاترین سهم را در اختیار خود دارد. از سویی دیگر شرکت "پرداخت الکترونیک سامان" در خرداد ماه با رقمی معادل 38/34 درصد بخش قابل توجهی از بازار مبلغی تراکنش های اینترنتی را کسب نموده است. همین شرکت در ابزار پذیرش موبایلی نیز با پوشش 36/01 درصدی، سهم عمده ای از بازار مبلغی تراکنش های این ابزار را پشتیبانی می نماید.

بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنش های ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی با رقم 0/24 درصد به شرکت "به پرداخت ملت" تعلق دارد. شرکت "پرداخت الکترونیک سامان" در ابزار پذیرش اینترنتی با رقم قابل توجه 11/10 درصد کاهش سهم، بالاترین تفاضل را نشان میدهد. این شرکت در ابزار پذیرش موبایلی نیز با افزایش 1/43 درصدی بیشترین تغییر را داشته است.

سهم شرکت های PSP از بازار تراکنش های هر سرویس

بررسی ها نشان می دهد، شرکت"به پرداخت ملت" با پیشی گرفتن از شرکت "پرداخت الکترونیک سامان " و با پوشش 20/44 درصد از بازار تراکنش های خرید، مجددا در این ماه بالاترین سهم را به خود اختصاص داده است. در حوزه تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ همچنان شرکت "آسان پرداخت پرشین" با در اختیار داشتن 22/91 درصد از بازار تراکنش های فوق، بیشترین سهم را دارد. در این ماه شرکت "تجارت الکترونیک پارسیان" با کسب 17/71 درصد از سهم بازار تراکنش های مانده گیری، به بالاترین حجم از این گونه تراکنش ها خدمت ارائه میدهد.

بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنش های خرید در ماه خرداد نسبت به اردیبهشت ماه در شرکت "به پرداخت ملت" با افزایش 0/45 درصدی مشاهده میشود. شرکت "آسان پرداخت پرشین" در تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ کاهش 0/39 درصدی تجربه کرده و بالاترین تفاضل را در سهم تعدادی این تراکنش ها به خود اختصاص داده است. در تراکنش های مانده گیری نیز شرکت "فن آواکارت " با رقم منفی 0/24 درصد بیشترین اختلاف سهم تعدادی را کسب نموده است.

بر اساس این گزارش، در خرداد ماه شرکت "به پرداخت ملت" با پوشش 20/40 درصد از بازار تراکنش های خرید، بالاترین دارنده ی سهم مبلغی تراکنش های مذکور محسوب میگردد. همچنین شرکت "تجارت الکترونیک پارسیان" با سهم مبلغی 16/65 درصد همچنان بیشترین سهم مبلغی تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ را به خود اختصاص داده است.

بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنش های خرید در اردیبهشت ماه و ماه جاری با رقمی برابر با 2/45 درصد کاهش در شرکت "پرداخت الکترونیک سامان" گزارش شده است. این شاخص در تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ با کاهش 4/82 درصدی، در شرکت "تجارت الکترونیک پارسیان" مشاهده می شود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  −    =  9