حساب کاربری دونالد ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام بسته شد

فیس‌بوک حساب‌های کاربری دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا را به دلیل نقض شدید قوانین در این شبکه اجتماعی و اینستاگرام را برای دو سال بست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فیس‌بوک حساب‌های کاربری آقای ترامپ در این شبکه اجتماعی و اینستاگرام را برای دو سال بست.

این شرکت گفته که ما اعتقاد داریم که اقدامات وی(دونالد ترامپ) نقض شدیدی در قوانین ما محسوب می‌شود که مستلزم بالاترین مجازات موجود در پروتکل های اجرایی جدید است.

دونالد ترامپ در واکنش به این تصمیم آن را توهین به رای دهندگان به خودش خوانده است.

در ماه ژانویه حساب آقای ترامپ به دلیل نوشته‌هایی که در فیس‌بوک درباره شورش و حمله به کنگره این کشور منتشر کرد تا مدت نامعلومی بسته شد.

اما ماه پیش هیات ناظر بر فیس‌بوک از نامعلوم بودن زمان پایان این مجازات انتقاد کرد.

همزمان با این تصمیم فیس‌بوک به سیاست مستثنا بودن سیاستمداران از مقررات حاکم بر مطالب این شبکه اجتماعی پایان داده است.

به گفته این شرکت از این پس اظهارات توهین آمیز یا فریبکارانه سیاستمداران به دلیل ارزش خبریشان از مقررات مستثنا نخواهد بود.

نیک کلگ، معاون امور بی‌الملل فیس‌بوک، ممنوعیت فعالیت آقای ترامپ در این شبکه از ماه ژانویه محاسبه خواهد شد.

به گفته آقای کلگ، در پایان این دو سال اگر تشخیص دهیم که هنوز خطر جدی برای امنیت عمومی وجود دارد، محدودیت را برای مدت زمان مشخصی تمدید کرده و ارزیابی مجدد را تا زمان کاهش خطر ادامه می دهیم.

در بیانیه آقای کلگ آمده است دونالد ترامپ هنگام بازگشت به فیس‌بوک در صورت تخلف و نقض مقررات با تدابیر تنبیهی رو به افزایشی روبرو خواهد شد.

سیاست تازه فیس‌بوک چیست؟

فیس‌بوک می‌گویدحساب کاربری چهره‌های شناخته شده ای که قوانین فیس‌بوک را با تشویق به شورش یا خشونت نقض کنند یک ماه و در موارد جدی تر تا دو سال تعلیق می‌شود.

این سیاست جایگزین سیاست قبلی این شرکت خواهد شد که به به دلیل ارزش خبری اجازه انتشار این مطالب را از سوی چهره‌های مطرح می‌داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  72