صدور بیش از ۳۹۵میلیون کارت بانکی تا پایان فروردین۱۴۰۰

آمار بانک مرکزی نشان می دهد؛

بر اساس آمار بانک مرکزی تا فروردین سال جاری بیش از ۳۹۵ میلیون عدد کارت بانکی در قالب کارت برداشت، اعتباری، هدیه و کارت پول الکترونیک توسط شبکه بانکی کشور صادر شده که نسبت به تعداد کارت‌های بانکی صادر شده تا پایان اسفند سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بیش از ۳۹۵ میلیون و ۲۵۹ هزار عدد انواع کارت بانکی تا پایان فروردین سال جاری در کشور صادر شده است.

تا فروردین سال جاری معادل درصد ۳۹۵ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۱۶۱ عدد کارت بانکی در قالب کارت برداشت، اعتباری، هدیه و کارت پول الکترونیک توسط شبکه بانکی کشور صادر شده که نسبت به تعداد کارت‌های بانکی صادر شده تا پایان اسفند سال گذشته افزایش یافته است.

بررسی آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که بانک ملی ایران با صدور بیش از ۷۸ میلیون عدد انواع کارت بانکی در رده نخست صدور انواع کارت بانکی قرار دارد.

جزئیات صدور کارت‌های برداشت، اعتباری و هدیه

بر اساس گزارش اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه بالغ بر ۲۶۱ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۱۴۱ عدد کارت بانکی از نوع برداشت در شبکه بانکی صادر شده که بانک ملی ایران با تعداد ۴۵ میلیون و  ۱۰۳ هزار و ۵۵۹ عدد کارت، بیشترین صدور کارت برداشت در میان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور را داشته است.

بانک‌های صادرات، ملت و سپه در رده‌های بعدی قرار دارند و بانک خاورمیانه کمترین تعداد کارت برداشت را در شبکه بانکی صادر کرده است.

همچنین تا پایان فروردین ماه امسال بالغ بر پنج میلیون و ۲۷۶ هزار و ۶۶۷ عدد کارت بانکی از نوع اعتباری در شبکه بانکی صادر شده که بانک ملت با تعداد یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۱۲ عددکارت، بیشترین صدور کارت اعتباری در میان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور را داشته است.

علاوه براین، آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد ۱۲۶ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۵۶۸ عدد کارت خرید یا هدیه در سطح کشور توسط شبکه بانکی صادر شده که بانک ملی ایران با صدور ۳۲ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۲۵۸ عدد کارت هدیه در رتبه نخست این جدول قرار گرفته و پس از آن نیز بانک‌های پارسیان و ملت قرار دارند.

طبق این گزارش، حدود یک میلیون و ۹۸۵ هزار و ۸۷۷ عدد کارت پول الکترونیک نیز توسط بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در دوره مورد بررسی صادر شده که عمده بازار کارت پول الکترونیک در اختیار بانک ملت است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  8  =  1