استفاده از زیرساخت شبکه پرداخت الکترونیک توسط شرکت ملی پست

طی امضاء تفاهمنامه ای صورت گرفت؛

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با پست بانک، گفت: همکاری شرکت ملی پست و بانک‌ها در ارائه خدمت به مشتریان، جایگاه واقعی پست را در اقتصاد ملی تحقق می‌بخشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از شرکت ملی پست، «رمضانعلی سبحانی‌فر» در آیین انعقاد تفاهم‌نامه پست و پست بانک، شبکه پستی کشور را دارای ظرفیت‌هایی بی‌شمار برای ارائه خدمات اجرایی به نیابت از بانک‌ها در سراسر کشور برشمرد.

رییس هیات مدیره شرکت ملی پست با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه کشور با موضوع واگذاری خدمات نیابتی در راستای تحقق دولت الکترونیک و همچنین دستاوردهای مثبت همکاری پست با سایر بانک‌ها، بیان‌داشت: برون‌سپاری خدمات فیزیکی بانک‌ها به پست از زمینه‌های مهم همکاری دو مجموعه است.

معاون وزیر ارتباطات، خدمات گسترده پست در سراسر کشور به‌ویژه مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته را یادآور شد و گفت: ارائه خدمات بانکی به کمک پست در محل سکونت مشتریان گامی مهم در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر  و رضایت‌بخش است که تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌ها دارد.

سبحانی‌فر، خدماتی از قبیل احراز هویت مکانی، افتتاح حساب، توزیع کارت‌های مشتریان، ارسال دسته چک و توزیع اخطاریه‌ها و ابلاغیه‌ها، استفاده از زیرساخت شبکه پرداخت بانکداری الکترونیک توسط موزعین شرکت ملی پست و بهره برداری از ظرفیت شرکتهای پرداخت الکترونیک psp طرف قرارداد با پست بانک را از جمله مفاد این تفاهم نامه برشمرد.

جایگاه پست در رفاه روستاییان و گسترش کسب و کارهای خانگی

در این مراسم، مدیرعامل شرکت پست بانک نیز با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه، با اشاره به جایگاه مهم پست به عنوان سازمانی امانتدار که مورد اعتماد جامعه است، گفت: باوجود تحولات عصر حاضر و ظهور فضای دیجیتال، پست نه‌تنها جایگاه خود را از دست نداد، بلکه با انجام ماموریت‌های جدید همراه با ارزش‌افزوده‌های بیش‌تر، دستاوردهای ارزنده‌ای را برای کشور رقم زد که به‌عنوان بازوی اصلی حاکمیت و در کنار مردم، اطمینان‌خاطر بیش‌تری را در جامعه، نهادینه کرد.

«بهزاد شیری» حضور شرکت ملی پست را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته یادآور شد و افزود: پست به عنوان بزرگترین متولی لجستیک کشور می‌تواند در رفاه حال روستاییان و گسترش اشتغال و کسب و کارهای خانگی با کمک پست بانک نقشی مهم ایفا کند.

وی ادامه‌داد: همکاری شرکت ملی پست و پست بانک در ارائه خدمت به مشتریان، تجربه‌ای است که رضایتمندی مخاطبان را در پی دارد و خواستار سرعت بخشی به اجرای این تفاهم نامه شد.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست نیز در مراسم امضای تفاهم‌نامه با پست بانک با اشاره به اینکه طبق گزارش ها در حال حاضر حدود ۲۵ میلیون جمعیت روستایی در کشور وجود دارد و دارا بودن حساب پست بانک سرپرستان خانوارهای روستایی، گفت: اکنون برنامه راه‌اندازی «روستا بازار» را در دستور کار قرار داده‌ایم که می‌تواند کسب و کار روستائیان را رونق ببخشد و هم اقدامی در مسیر افزایش فعل و انفعالات مالی در روستاهاست.

«علیرضا زرگوش» با اشاره به اتمام مدت زمان آزمایشی اساس‌نامه پست بانک به عنوان بانک تخصصی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواستار  تجمیع حساب‌های همه شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات در اصلاح جدید اساس‌نامه پست بانک شد.

وی خاطرنشان‌کرد: اگر مجوز جابه‌جایی حساب در قالب یک مصوبه از بانک مرکزی اخذ شود، نقش پست در حوزه رونق کسب‌وکارها افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =