هادی و هدی به پرواز درآمدند/ مجوز پهپاد پستچی در کیش صادر شد

مجوز پرواز دو فروند پهپاد برای پرواز در کیش صادر شد تا از این پس برخی از خدمات پستی این منطقه توسط دو پهپاد به نام‌های «هادی» و «هدی» صورت پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آذرماه سال ۹۸ بود که وزیر ارتباطات خبر از یک سورپرایز بزرگ داد و با وجود گمانه‌زنی‌های مختلف درباره آن شاهد رونمایی از پهپادی بودیم که وظیفه حمل بسته‌های پستی را برعهده داشت تا به گفته جهرمی انتقال سریع دارو به بیمارستان‌ها، جزیره‌ها، سورپرایز کردن یکدیگر و… را انجام دهد. اما همان زمان سوالاتی درباره عملی بودن این پروژه مطرح شده بود که آیا در فضای شلوغ و پر ازدحام کلان شهرهایی مانند تهران آیا این پهپادها می‌توانند برای ارسال مرسولات پستی مورد استفاده قرار گیرند؟

اما با وجود گذشت یک و نیم سال از آن ماجرا، پهپاد مذکور که طی ماجراهایی «سجاد» نام‌گذاری شده بود اکنون به «هدی» تغییر نام داده و قرار است در کنار پهپاد جدیدی با نام «هادی» که توانایی جابه جایی ۱۰ کیلو بار را دارد در کیش پرواز کند. مجوزهای پرواز این دو پهپاد برای دو منطقه خاص این شهر یعنی از اداره پست کیش به منطقه آزاد کیش و پردیس دانشگاه شریف، صادر شده است.

وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی از پروژه‌های زیرساختی شرکت پست به اضافه شدن این دو پهپاد به سیستم پستی کشور اشاره کرد و گفت: «این دو پهپاد اولین پهپادهایی هستند که در سیستم پرواز کشور مجوز پرواز گرفته‌اند و زیرساخت حقوقی‌شان نیز دایر شده است.»

به گفته آذری جهرمی، گرفتن مجوز برای فعالیت این طرح ها ۲ سال طول کشیده و لازم است مجموعه قوانین در این زمینه تا حدودی تسهیل شود. همچنین ۳۰۰ پهپاد دیگر در انتظار مجوز هستند.

در حاشیه این مراسم قرار بود ۲ پهپاد پستچی از مقابل اداره پست مرکزی جزیره کیش به صورت پایلوت پاکت‌های نامه را به ۲ نقطه شامل معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و پردیس دانشگاه صنعتی شریف در این شهر منتقل کنند که به دلیل وزش باد شدید به زمان دیگری موکول شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  +    =  61