اتهام پولشویی به بانک‌های ایرانی را به رسمیت نمی‌شناسیم

سخنگوی وزارت خارجه:

سخنگوی وزارت خارجه اتهامات بحرین مبنی بر پولشویی ۱۲ بانک بورسی و دولتی را رد و اعلام کرد این اتهام فاقد وجاهت حقوقی و قانونی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید خطیب زاده درخصوص اتهام بحرین مبنی بر پولشویی ۱۲ بانک بورسی و دولتی گفت : اتهامات مطروحه مبنی بر پولشویی بانک های ایرانی ، تکراری و فاقد هرگونه وجاهت قانونی و حقوقی است.

وی افزود: این اتهامات جز رنگ و بوی سیاسی چیز دیگری ندارد. نه تنها حکم این دادگاه به رسمیت شناخته نمی شود بلکه بسیار مخرب است.

براساس این گزارش ، هفته گذشته دادستان کل بحرین اعلام کرد: پولشویی برخی مقامات بانک المستقبل بحرین و بانک‌های ایرانی طی سال‌های ۲۰۰۸ تا  و ۲۰۱۲ و اقدامات غیرقانونی دیگر کشف شده و طی آن بانک مرکزی ایران، دستورالعملی درباره چگونگی استفاده از رویه غیرقانونی برای پنهان کردن مبدا و جابه‌جایی وجوه منتقل‌شده به حساب بانک‌های ایرانی و دور زدن تحریم‌ها ارائه کرده بود.

همچنین، مسئولان بانک المستقبل در همکاری با دیگر مدیران برخی بانک های ایران و بانک مرکزی، اقدام به ارسال و انتقال پول کرده و از این محل بیش از ۱.۳ میلیارد دلار دریافت کردند. علاوه بر بانک مرکزی ایران و بانک المستقبل بحرین، اتهامات متوجه بانک ملی و بانک صادرات و ۱۰ بانک‌ دیگر ایران مطرح شده است .

بر اساس این گزارش، آبان‌ماه سال گذشته دادگاه عالی کیفری بحرین سه مسئول بانک المستقبل را که به تخلف‌های مالی و پولشویی متهم شده‌اند به ۵ سال زندان و ۲.۷ میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  9