راه اندازی صندوق توسعه فناوری های نوظهور دیجیتال توسط یک شرکت دانش بنیان

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی «توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال» که به صورت تخصصی در حوزه هوش مصنوعی از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها حمایت می کند توسط یک شرکت دانش بنیان راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دکتر علی رسولی‌زاده با اشاره به راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی «توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال» گفت: این صندوق با راهبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت دانش‌بنیان پارت راه‌اندازی شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان افزود: سهامداران صندوق پژوهش و فناوری این شرکت دانش بنیان، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، و چهار نهاد دیگر هستند.

وی تاکید کرد: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی «توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال» به صورت تخصصی و با تمرکز بر مباحث هوش مصنوعی، بلاکچین، اینترنت اشیاء، واقعیت افزوده و مجازی، هوشمندسازی صنایع تولید هوشمند و نسل چهارم صنعتی و کلان داده و پردازش ابری راه‌اندازی شده است؛ تا خدمات مالی مورد نیاز را به شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها ارائه و آنها را پشتیبانی کند.

رسولی‌زاده با بیان اینکه هوش مصنوعی، از پیش‌روترین فناوری‌های روز دنیاست و صنایع مختلف، در حال سرمایه‌گذاری گسترده در این حوزه هستند، خاطرنشان کرد: این شرکت دانش‌بنیان به عنوان شرکت پیشرو در مبحث هوش مصنوعی سعی دارد به بخش‌های مختلف اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور کمک کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اظهار داشت: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی «توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال» ایجاد شده تا فعالین حوزه هوش مصنوعی، بلاکچین و اینترنت اشیا در مسیر سرمایه‌گذاری و رشد قرار گیرند.

رسولی‌زاده اظهارداشت: مجوز این صندوق صادر شده و درحال طی کردن مراحل ثبت است و این صندوق به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی تاکید کرد: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه فناوری‌های نوظهور با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در کشور راه‌اندازی شده‌اند. با توجه به جای خالی صندوقی که به صورت تخصصی در حوزه هوش مصنوعی کار کند، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه فناوری نوظهور تأسیس گردید.

رسولی‌زاده افزود: حمایت مالی وظیفه اصلی صندوق‌های پژوهش و فناوری است اما حمایت معنوی نیز در دستور کار این صندوق تخصصی قرار خواهد گرفت تا فعالان این اکوسیستم بتوانند در حوزه کاری خود به رشد و توسعه دست یابند.

وی ادامه داد: این صندوق با هدف توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان مبتنی بر فناوری در حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در کشور و توسعه کارآفرینی دانش‌بنیان و فناورانه با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش‌آموختگان کشور راه‌اندازی شده است. افزایش سهم دانش و فناوری در سبد صادرات خدمات و محصولات صادراتی کشور، نفوذ دانش و فناوری حوزه اقتصاد دیجیتال در صنایع و کسب و کارهای کشور، ترغیب بخش خصوصی به مشارکت فعال در فرآیند توسعه فناوری و نوآوری حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به توسعه کسب و کارها از طریق کاهش ریسک و مخاطرات فرآیند ایده تا تجاری سازی در حوزه اقتصاد دیجیتال از دیگر اهداف راه‌اندازی این صندوق بوده است.

رسولی‌زاده اظهار داشت: امید است با راه‌اندازی این صندوق و هم‌افزایی تمام فعالان اکوسیستم بتوانیم گام‌های بلندی در راستای تحقق شعار سال برداریم.

 

 

منبع: مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

22  +    =  25