جواد جاویدنیا تحت پیگرد قضایی قرار گرفت

قوه قضاییه: نامه فیلترینگ اینستاگرام بلااثر شد

مرکز رسانه قوه‌قضاییه در اطلاعیه‌ای ضمن تایید ابلاغیه فیلترینگ اینستاگرام از سوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری تهران، از بلااثر بودن این نامه خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ساعاتی پیش نامه‌ای در شبکه‌های اجتماعی با امضای «جواد جاویدنیا» معاون قضایی رئیس کل دادگستری تهران و معاون سابق دادستانی کشور در امور فضای مجازی منتشر شد که در آن تاکید شده بود اینستاگرام فیلتر شود و نظارت بر VPNها تشدید شود.

بر اساس گزارش میزان، این نامه در همان زمان که نوشته شده، بلااثر اعلام شده و خود نویسنده نامه نیز تحت تعقیب دادسرای انتظامی قضات قرار گرفته است چرا که نوشتن چنین نامه‌ای یک تخلف اداری محسوب می‌شود.

در این نامه که امضای جواد جاویدنیا پای آن دیده می‌شود از شرکت ارتباطات زیرساخت، مدیران همراه اول، ایرانسل و رایتل و شرکت‌های دارنده پروانه ارائه خدمات دسترسی خواسته شده تا دستورات صادره پالایش فضای مجازی شامل اینستاگرام، گوگل‌پلی و وی‌پی‌ان‌ها و فیلتر‌شکن‌ها را در اسرع وقت اجرا کنند.

آنطور که میزان می‌گوید، اقدام جاویدنیا در نوشتن چنین نامه‌ای یک تخلف اداری و مداخله‌ای خارج از وظایف و اختیارات نامبرده بوده است.

ناگفته نماند که روز گذشته رییس مرکز ملی فضای مجازی به این مسئله که قرار نیست اینستاگرام فیلتر شود تاکید کرده بود: «شورای عالی فضای مجازی به حوزه‌ی فیلترینگ هیچ ورودی نداشته و بر عدم فیلتر کردن اینستاگرام نظر داده است.» وی که هم‌اکنون یکی از داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری کشور است، اذعان داشت فیلترینگ کم کم در حال منتفی شدن است و پلتفرم‌های بومی باید در کنار پلتفرم‌های خارجی رشد کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  2